Sökning: "guerillamarknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet guerillamarknadsföring.

  1. 1. Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler : En rekommendation för kampanjarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Cecilia Wihlborg; [2013]
    Nyckelord :Kampanj; guerillamarknadsföring; word of mouth; low cost campaigns; sociala medier; Glasbranschföreningen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Cecilia Wihlborg Titel: Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler – En rekommendation för kampanjarbete Kandidatuppsats: M Kand, 15 hp Handledare: Sven Ross Period: Vårterminen 2013 Problem/Bakgrund: Denna uppsats skrivs på uppdrag av bransch- och arbetsgivarorganisationen Glasbranschföreningen (GBF). Organisationen upplever ett behov av strategi, tips och råd för hur de ska arbeta med kampanjer framöver. LÄS MER

  2. 2. Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jennifer Nilsson; Helén Liljenroth; Petra Lorenzon; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Small business; Marketing mix; SWOT-analysis; Analytic abduction; non- traditional and traditional marketing; guerilla marketing; Marknadsföring; småföretag; Marknadsföringsmixen; SWOT analys; Analytisk abduktion; Otraditionell och traditionell marknadsföring; guerillamarknadsföring;

    Sammanfattning : Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company’s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company’s vision and is shown where the target group sees it. LÄS MER