Sökning: "högskolan dalarna medie"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden högskolan dalarna medie.
1. Svensklärarens och skolbibliotekariens möjligheter till samverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att med hjälp av tidigare forskning synliggöra det samarbete som förekommit historiskt mellan svensklärare och skolbibliotekarie. I syftet ingick också att undersöka hur svenskläraren använder skolbibliotekarien som en pedagogisk resurs i områden som rör medie- och informationskunnighet, läsförståelse och vid läsfrämjande insatser. LÄS MER
2. Motivation vid arbete på distans : En studie om motivationsfaktorer vid distansarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att beskriva och förklara betydelsen och korrelationen mellan olika motivationsfaktorer vid distansarbete. En enkät utformad i Microsoft Forms användes för att mäta fyra motivationsfaktorer “bekräftelse”, “prestation”, “personlig utveckling” och“ arbetsuppgift” baserade på Hertzbergs motivationsteori. LÄS MER
3. Vertikal inramning i rörlig bild - Hatat internetfenomen eller ny estetisk praxis? : En intervjuundersökning av producenter inom audiovisuell media
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : I ett samhälle där allt fler använder sig av smartphones och sociala medier verkar det som om ett nytt bildformat växer fram. Med smartphones kom även den vertikala inramningen i rörlig bild, ett mycket omdiskuterat ämne på internet. LÄS MER
4. Samhällsnyttiga budskap i reklamform : Har påverkansfilmen potential att nå ut till flera?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : I uppsatsen undersöks huruvida icke kommersiella påverkansfilmer på internet eventuellt skulle kunna anta ett mer reklamliknande format för att nå ut till flera. Frågeställningen delades upp i form av påverkansfilmens struktur som teman målgrupper, påverkan & effekt, längd, som reklam på internet, ambassadörer & avsändare, plattformar samt musik. LÄS MER
5. Det där som alla pratar om : En studie i Internets påverkan på annonsmarknaden enligt tio branschpersoner
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER