Sökning: "haavisto"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet haavisto.
1. Läshunden i klassrummet : Ett alternativt sätt att lära elever att läsa.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna kunskapsöversikt handlar om läshundens roll i klassrummet samt vilken inverkan läshunden har vid elevers läsinlärning. Vidare berör denna kunskapsöversikt även huruvida läshunden kan används för att påverka elevers motivation och inställning till att läsa, samt vilka för- och nackdelar forskningen påvisar med att använda läshunden som ett pedagogiskt arbetsverktyg. LÄS MER
2. Inertia among Early Stage Employees towards New Technology in an International Sales Organization
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : According to previous studies, inertia towards new technology is broadly researched in established companies, specifically among senior employees. However, the existing literature leaves a research gap for inertia experienced among young employees, specifically in an organization that operates in the information technology industry. LÄS MER
3. Användning av leasing som finansieringsmetod : En empirisk studie på kapitalintensiva branscher
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the relationship between leasing and debt and how it functions in different corporations. Theoretical frame of reference: The theoretical frame of reference that we used for this paper are all theories that refers to leasing as a financial method. LÄS MER
4. Vem inkluderas i en breddad rekrytering? - En kritisk fallstudie av två svenska universitets rekryteringskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I en föränderlig samtid måste universitet arbeta strategiskt med kommunikation, dels för att stärka sin position i konkurrens med andra lärosäten och dels för att möta externa krav. Universitet anammar i större utsträckning ett marknadsföringslikt tänk och blir allt mer medvetna om det egna varumärket. LÄS MER
5. Motivationens betydelse i matematiklärandet : En kvalitativ studie om matematik- och speciallärares erfarenheter av omotiverade elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att få fördjupade kunskaper om matematik- och speciallärares erfarenheter av hinder i matematiklärandet, särskilt avseende de elever som visar brist på motivation och intresse. Samt vad matematik- och speciallärare anser kan motivera och skapa intresse för de elever som visar sådana brister. LÄS MER