Sökning: "individuella utvecklingsplan för lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden individuella utvecklingsplan för lärare.

  1. 1. TIWAC - Teaching In-Water Confidence for Physical Education and Health classes

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Erik Håkman; [2015-08-10]
    Nyckelord :TIWAC; Swimming; In-Water Confidence; Physical Education and Health; Constructivism; Action Research;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att pröva och utvärdera effektiviteten av inlärningsmetoden för Teaching In-Water Confidence (TIWAC) som först presenterades i Vattenvana (Håkman, 2015) i ett helklassutbildningsscenario, för att utveckla ett ramverk för anpassning av metoden till stora elevgrupper med varierade nivåer av vattenvana och simkunskap. Resultaten från den praktiska implementeringen av en utvecklingsplan för praktiska övningar, som skapats genom elevgemensam samkonstruktion, utgör grunden för utvärdering av fördelar med metoden, enligt riktlinjerna för Action Research. LÄS MER

  2. 2. Individuell utvecklingsplan- Vad händer sen? : En studie i hur en lärare säger sig uppfatta den egna uppföljningen utav individuella utvecklingsplaner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Filippa Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Individuell utvecklingsplan; uppföljning; beprövad erfarenhet; återkoppling; dokumentation;

    Sammanfattning : This study describes and analyzes how one teacher perceives her monitoring of the students´individual plans of development as expressed in the Education Act chapter 10, 13§. Today there are nonational guidelines published in the monitoring area for these plans of development, although this is anobligation for all teachers in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Nyttan av att ha en individuell utvecklingsplan för elever i årskurs 1-2

    M1-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jaana Hissa; [2014]
    Nyckelord :Individual development plan; participation; knowledge; Individuell utvecklingsplan IUP ; delaktighet; kunskapsutveckling;

    Sammanfattning : Denna studie är gjord med syfte att ta reda på vilken nytta lärare, för elever i de yngre åldrarna, anser att elever i årskurs 1-2 har av sin individuella utvecklingsplan (IUP). Min erfarenhet är att elever i årskurs 1-2 har svårt att förstå sin IUP och det har varit utgångspunkten för min studie. LÄS MER

  4. 4. Individuella utvecklingsplanen : Diskursanalytiska perspektiv på förutsättningar för delaktighet och inflytande.

    Master-uppsats, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Tigist Eriksson; [2013]
    Nyckelord :IUP; utvecklingsplan; elevdokumentation; delaktighet; inflytande; diskursanalys; diskurs;

    Sammanfattning : Vi får höra allt oftare i media om alla de elever som slutar grundskolan utan behörighet till gymnasieskolan. Det görs därför olika typer av insatser i skolan för att förhindra utvecklingen som vi nu ser. LÄS MER

  5. 5. Det blir en för stor sak av en för liten anledning : en studie om förslaget att avskaffa kravet på åtgärdsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Emmely Söderlund; Malin Lennerman; [2013]
    Nyckelord :Åtgärdsprogram; Individuell utvecklingsplan; dokumentation;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med den här studien är att undersöka hur fyra lärare i ämnet idrott och hälsa i årskurs 6- 9 uppfattar åtgärdsprogram och förslaget på att avskaffa kravet på dessa. Vilken syn har de intervjuade lärarna på åtgärdsprogram? Vad anser de intervjuade lärarna om själva avskaffandet av kravet? Hur vill de intervjuade lärarna arbeta med elever som inte uppnår kunskapskraven? Metod Den här studien är en kvalitativ forskningsintervjustudie där fyra lärare i ämnet idrott och hälsa har deltagit i en öppen riktad intervju. LÄS MER