Sökning: "inlärningsstil"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet inlärningsstil.

  1. 1. Anpassningsmetoder vid undervisning i engelska för elever i årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Iman Rafeh; Nadin Ali; [2022]
    Nyckelord :anpassning; undervisning; arbetsform; grupparbete; individualisering; utmaningar och uppmuntra; differentiering; varierat material.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur lärare anpassar undervisningen i engelska i årskurs 4 till 6 hos elever med olika förutsättningar och behov, samt att diskutera hur dessa anpassningar kan bidra till utvecklingen av kunskaper och färdigheter i det engelska språket. Lärarens metoder för att anpassa engelska språkundervisningen undersökts utifrån de här två frågeställningarna: Hur planerar de deltagande lärarna anpassningar av undervisningen efter elevernas behov? Och vilka effekter ser deltagarna att olika anpassningar får för eleverna? Teorin som används är det sociokulturell teori. LÄS MER

  2. 2. Kompetensutveckling online – hur uppfattar medarbetare sitt eget lärande? : En kvantitativ studie om medarbetares uppfattning av det egnalärandet vid användning av LinkedIn Learning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Grönvall; Karin Lindehammar; [2021]
    Nyckelord :autentiskt lärande; inlärningsstilar; kompetensutveckling online; meningsskapande; vuxnas lärande;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur medarbetare på ett IT-företag uppfattar sitt eget lärande vidanvändning av lärverktyget LinkedIn Learning. Syftet besvaras med hjälp av fyra frågeställningar somberör individernas inre processer i samband med lärande. LÄS MER

  3. 3. Från demonstration till individuell kunskap : en studie om samspelet mellan kommunikation och inlärning med fokus på ämnet slöjd

    L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Morgan Mattisson; Emil Persson; [2020]
    Nyckelord :sloyd; demonstration; learning; smooth transition; understanding; VAK; visual; auditory; kinesthetic; learning style; learning strategies; rhetoric; leadership; slöjd; demonstration; inlärning; genomgång; övergång; förståelse; VAK; visuell; auditiv; kinestetisk; inlärningsstil; lärstrategier; retorik; ledarskap;

    Sammanfattning : I denna studie försöker vi finna svar på hur en praktisk lärardemonstration kan utföras på ett pedagogiskt vis. Vi undersöker även övergången från den stund som domineras av läraren till den stund som utmärks av individuellt elevarbete. LÄS MER

  4. 4. Lärandemålens förmedlande och mottagande inom ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Norman; [2019]
    Nyckelord :Lärandemål; inlärningsstil; sinnespreferens;

    Sammanfattning : Det finns flera studier som har undersökt om lärare förmedlar lärandemål till sina elever i ämnet idrott och hälsa, men färre har undersökt hur de förmedlas. Denna undersökning fokuserar därför på att ta reda på hur lärandemålen förmedlas till eleverna i ämnet. LÄS MER

  5. 5. Visuell språkundervisning för elever med hörselnedsättning : En fallstudie inom specialskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Kvarnström; [2019]
    Nyckelord :Anpassad undervisning; visuellt lärande; lärande; inlärningsstil; inlärning; teckenspråk; tvåspråkighet; undervisning av döva elever och elever med hörselnedsättning;

    Sammanfattning : I skollagen (2010:800) betonas vikten av att alla barn och elever har rätt till den ledning och stimulans de behöver för sin personliga utveckling och sitt lärande. Skolan är därmed skyldig att ge alla elever det stöd de behöver. LÄS MER