Sökning: "intercultural"
Visar resultat 36 - 40 av 690 uppsatser innehållade ordet intercultural.
36. Vi och de i språkhistorien : En interpersonell textanalys av bruket av pronomen i läromedel i svenska för högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : In this essay the use of pronouns in educational textbooks teaching Swedish languagehistory, intended for compulsory school (grade 7–9) is examined, the purpose beingto investigate the aspect of interculturality in the texts. The questions asked are:What interpersonal meaning is mediated in the texts, and in what way is thismeaning compatible with an intercultural approach? To answer these questions ananalysis of the use of personal pronouns is carried out, aimed at the interpersonalmetafunction within the framework of Systemic Functional Grammar. LÄS MER
37. Analyzing Zelensky's Twitter communication strategies during the ongoing conflict : A study based on speech act theory
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay examines Ukrainian President Volodymyr Zelensky’s tweets during the early phase of the conflict between Russia and Ukraine. The method is mixed with both quantitative and qualitative studies and is based on content analysis. LÄS MER
38. Interkulturell kommunikation i byggprojekt : En studie om kommunikationssvårigheter i projekt
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : Samhället är i ständig utveckling och byggbranschen har till följd av den ökade andelen utländsk arbetskraft i byggsektorn blivit alltmer mångsidig och mångkulturell, vilket har resulterat i ett ökat intresse för kommunikationen i byggprojekt. Syftet med denna studie är att undersöka kommunikationen i byggprojekt, speciellt med fokus på kommunikationsproblem som uppstår. LÄS MER
39. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER
40. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER