Sökning: "kändisar som varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kändisar som varumärke.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Kändisars varumärke förstärker reklam : Påverkan av kändisars och företags varumärken i reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Wilma Lundblad Molin; [2020]
    Nyckelord :Kändisar; reklam; varumärke; företag; co-branding;

    Sammanfattning : Denna uppsats kommer att handla om kändisars varumärke samt företagsvarumärke och hur detta används i reklam för att nå fram till publiken och skapa enmening med reklamfilmen. Syftet med uppsatsen är att förstå hur två varumärken kansamspela för att skapa en trovärdig reklam. LÄS MER

  3. 3. Kampen om de stora pengarna : En kvalitativ studie om de svenska spelbolagens konkurrenskraft på den föränderliga spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anders Larsson; Linus Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; marketing strategies; digital marketing; gambling-companies; gambling-company concerns; gaming market; betting; internet casino; brand; Marknadsföring; marknadsföringsstrategier; digital marknadsföring; spelbolag; spelbolagskoncerner; spelmarknaden; betting; internetcasino; varumärke;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to map how Swedish gaming companies and their gaming companies work to be competitive in a market characterized by high competition, and which are also facing a change in law. Method: This study has been based on a qualitative approach in the form of four interviews, two of which have been semi-structured personal interviews and two mail interviews. LÄS MER

  4. 4. Yogainstruktör 2.0 : En analys av marknadsföringsstrategier i ett medium

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Angelica Hellgren; Erik Jespersen; [2015]
    Nyckelord :Instagram; storytelling; social media; marketing; marketing communication; branding; Rachel Brathen; Framing; instagram; storytelling; social media; marknadsföring; marknadskommunikation; varumärke; Rachel Brathen; Inramning;

    Sammanfattning : This paper is about our collective fascination for the social medium Instagram, and our lively discussions about why certain images may be more so-called "Liked" than others and why some individuals becomes more successfull on Instagram than others. Thanks to our own daily use of Instagram, the idea was born to study and look at how some individuals build their brand through this social medium. LÄS MER

  5. 5. Brad Pitt, Chanels nya No.1 : - En undersökning av ambassadörens trovärdighet, attraktivitet, expertis och dess samband till annons- och varumärkesattityd för Chanel No. 5 

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Havnevik Giske; Mattias Andersson; [2013]
    Nyckelord :marnadsföring; celebrity endorsement; kändisar i marknadsföring;

    Sammanfattning : Forskningen kring marknadsföring med kändisar har fokuserat på hur företag väljer den lämpligaste endorsern för just sitt varumärke och hur associationerna mellan produkten och kändisen spelar in på annonseffekter. Det har visats i flera studier att konsumenternas uppfattning av kändisen som person återspeglas i betraktarens annonsattityd och varumärkesattityd. LÄS MER