Sökning: "kommersiell sexualitet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kommersiell sexualitet.
1. Onlyfans – Empowering eller kvinnoförtryck? En kvalitativ studie av ungas attityder till Onlyfans
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : The aim of the paper is to increase the knowledge about youths’ attitudes towards online pornography and commercial sexuality by examining their language use and reasoning concerning Onlyfans – a subscription-based website known for its sexual content. This was performed by individual, semi-structured interviews with youths in Gothenburg between the ages of 18-24. LÄS MER
2. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER
3. Representation genom en reaktionär verklighet : En kritisk diskursanalys av RuPaul´s Drag Race & representationen av HBTQIA+-personer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med min deduktiva och kvalitativa studie är att skapa förståelse för visuell representation av HBTQIA+ personer i ett kommersiellt tv-program. Hur historiska subjektspositioner kan tänkas vidhålla gamla normer inom en subkultur. Genom en kritisk diskursanalys kommer jag att titta på både det som visas och det som saknar i bilden. LÄS MER
4. Varsågod, här är din drömman! : Bilden av ideal manlighet i Veckorevyn: en ideationell analys och kritisk diskursanalys
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The purpose of this essay is to examine the ideal image of masculinity in the monthly Swedish women magazine Veckorevyn, nr.2 2016. The intention is to explore how Veckorevyn’s own policy correspond to the construction of the ideal image of masculinity. LÄS MER
5. Att köpa sex i vardagspusslet - en studie om personer som köper sexuella tjänster och lever i en parrelation
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur personer som köper sexuella tjänster beskriver och söker förståelse för sina handlingsmönster. Fokus ligger på personernas intima relationer och praktiska vardag. LÄS MER