Sökning: "konsument beslut"

Visar resultat 26 - 30 av 36 uppsatser innehållade orden konsument beslut.

  1. 26. Från skyltfönster till beslut

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Louise Nilsson; Izabella Kaminska; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom  handelsbranschen  är  konkurrensen  en  av  de  viktigaste  aspekterna  som  butiker  måste förhålla sig till. För att särskilja sig från konkurrenter och uppmärksammas av konsumenter är det viktigt att marknadsföra butiken rätt. LÄS MER

  2. 27. Vårdslös rådgivning – Vad innebär vårdslös rådgivning vid finansiell rådgivning samt investeringsrådgivning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ewa Belovai; [2011]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Till följd av finanskrisen förlorade konsumenter genom placeringar i riskfyllda finansiella instrument stora delar av sina investeringar. Under åren 2008 och 2009 inkom fler klagomål till Finansinspektionen och Konsumentverket jämfört med tidigare år om att många konsumenter via rådgivning rekommenderats produkter som inte motsvarat den risk de varit beredda att ta eller att information om risken inte varit tillräcklig. LÄS MER

  3. 28. Consumption in life transition : How do unemployed consumers behave in the marketplace?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Cecilia Sihvo; Diana Mesanovic; [2010]
    Nyckelord :life transition; consumer identity; consumption; social class; the self- concept; the extended self; resistance; consumer resistance; escaping the market; desires; consumer desire; purchase decision; consumer decision; experience; impulse buying; consumer; involvement; methods; preparations; temptations; collecting information; priorities; everyday life resistance; reversed habitual decision making; the process of consumption in life transition.; livsförändring; konsument identitet; konsumtion; samhällsklass; självuppfattning; utökat ego; motstånd; konsument motstånd; fly från marknaden; begär; konsument begär; köpbeslut; konsument beslut; upplevelse; spontanköp; konsument; involvering; metoder; förberedelser; frestelser; samla information; prioriteringar; vardags motstånd; omvänt rutin besluts genomförande; konsument processen under en livsförändring.;

    Sammanfattning : Background: We live in a world where not everyone is employed; numerous people havelost their jobs due to several factors where one of them is the economic crisis. This has hada huge impact on Sweden and the unemployment rate. Previous research has shown thatinflation, unemployment, and high interest rates represent risks to consumer welfare. LÄS MER

  4. 29. Vilka är de viktigaste parametrarna i ettprovrum för att kunna påverkakonsumenterna till ett köpbeslut?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mathilda Oppstedt; Mikaela Tuvesson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flertalet av dagens klädesbutiker inom detaljhandeln har provrum, som enligt mångakonsumenter, brister i sin utformning. Det som diskuteras frekvent är hur konsumenterskroppar exponeras på ett sätt som synliggör allt till överdrift, hur temperaturen är obehagligthög, att man inte har tillräckligt med avlastningsytor för att hänga av sina kläder på etcetera. LÄS MER

  5. 30. Sociala mediers roll i köpbeslut : En studie av hur konsumenter agerar på internet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Marcus Holst; Lars Rasmussen; [2009]
    Nyckelord :sociala medier; köpbeslut; konsumenter; konsument-till-konsument-interaktioner;

    Sammanfattning : Uppsatsens frågeställning handlar om att beskriva hur konsumenter använder sociala medier inför ett köpbeslut. Syftet är därmed att beskriva de olika sätt som konsumenter använder tjänster i sociala medier i denna process och hur de värderar det innehåll som de väljer att ta del av. LÄS MER