Sökning: "konsument beslut"

Visar resultat 31 - 35 av 36 uppsatser innehållade orden konsument beslut.

  1. 31. Konfliktlösning inom elektronisk handel ur ett konsumentperspektiv.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Andreas Delis; [2008]
    Nyckelord :Konsumenträtt; avtalsrätt; E-handel; alternativ tvistlösning; ADR; ODR; internationell privaträtt; självreglering.;

    Sammanfattning : Ny teknik ger konsumenter nya förutsättningar att handla på nätet, så kallad e-handel. Genom e-handel ges konsumenter större valmöjligheter och företag utsätts även för större krav att konkurrera med varandra, eftersom konsumenten har större tillgång till information för att fatta beslut kring köp av olika produkter. LÄS MER

  2. 32. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lina Johansson; [2008]
    Nyckelord :brand; marketing; small-scale cattle production; sales agreement; value-added; relations;

    Sammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER

  3. 33. Påverkansteknik i en livsmedelsbutik : En fallstudie av påverkansteknik på PA:s Kvantum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lena-Marie Bengtsson; Helena Stenqvist; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; Påverkansteknik; Påverkanstaktik; Påverkan;

    Sammanfattning : Varje dag exponeras man som konsument för en mängd reklam av olika slag. Stora summor läggs varje år på reklam och konkurrensen blir allt hårdare för företagen att synas och märkas på marknaden. LÄS MER

  4. 34. Att skapa konkurrensfördelar – En studie som granskar begreppet med fokus på icke unika produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katarina Lindström; Malin Nilsson; Maria Larsson; [2007]
    Nyckelord :konkurrensfördelar; resurser; branschekonomiskt och resursbaserat synsätt; brand management; barriärer; strategier.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur livsmedelsföretag som saluför råvaror skapar varaktiga konkurrensfördelar. Frågeställning: Hur skapar ett företag varaktiga konkurrensfördelar när deras produkt inte längre kan ses som en unik resurs? Metod: När urvalet av teori och empiri gjorts har vi utgått från de fyra källkritiska områdena. LÄS MER

  5. 35. DOSS - Värderingsmodell för riskerna vid tillverkningen av flytande livsmedel -En analys av interna risker och deras konsekvenser på produktens varumärke

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Svensson; Dagmar Ohlsson; [2005]
    Nyckelord :Företagsledning; Management of enterprises; livsmedelsindustri; riskvärderingsmodell; Risk; varumärke; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel DOSS - Värderingsmodell för riskerna vid tillverkningen av flytande livsmedel - En analys av interna risker och deras ekonomiska konsekvenser på produktens varumärke Författare Dagmar Ohlsson & Sofia Svensson Handledare Carl-Henric Nilsson, Universitetslektor vid Technology Management Centrum, Lunds Universitet. Fredrik Nilsson, doktorand vid Förpackningslogistik, Lunds Tekniska Högskola Christina Skjöldebrand, Adjungerad Professor vid Livsmedelsteknik, Lunds Tekniska Högskola Syfte Vårt syfte var att skapa en modell för kartläggning och värdering av interna operativa riskkällor, samt utreda vilka konsekvenser dessa riskkällor kunde få på produktens varumärke. LÄS MER