Sökning: "konsument beslut"
Visar resultat 31 - 35 av 36 uppsatser innehållade orden konsument beslut.
31. Konfliktlösning inom elektronisk handel ur ett konsumentperspektiv.
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Ny teknik ger konsumenter nya förutsättningar att handla på nätet, så kallad e-handel. Genom e-handel ges konsumenter större valmöjligheter och företag utsätts även för större krav att konkurrera med varandra, eftersom konsumenten har större tillgång till information för att fatta beslut kring köp av olika produkter. LÄS MER
32. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER
33. Påverkansteknik i en livsmedelsbutik : En fallstudie av påverkansteknik på PA:s Kvantum
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Varje dag exponeras man som konsument för en mängd reklam av olika slag. Stora summor läggs varje år på reklam och konkurrensen blir allt hårdare för företagen att synas och märkas på marknaden. LÄS MER
34. Att skapa konkurrensfördelar – En studie som granskar begreppet med fokus på icke unika produkter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur livsmedelsföretag som saluför råvaror skapar varaktiga konkurrensfördelar. Frågeställning: Hur skapar ett företag varaktiga konkurrensfördelar när deras produkt inte längre kan ses som en unik resurs? Metod: När urvalet av teori och empiri gjorts har vi utgått från de fyra källkritiska områdena. LÄS MER
35. DOSS - Värderingsmodell för riskerna vid tillverkningen av flytande livsmedel -En analys av interna risker och deras konsekvenser på produktens varumärke
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel DOSS - Värderingsmodell för riskerna vid tillverkningen av flytande livsmedel - En analys av interna risker och deras ekonomiska konsekvenser på produktens varumärke Författare Dagmar Ohlsson & Sofia Svensson Handledare Carl-Henric Nilsson, Universitetslektor vid Technology Management Centrum, Lunds Universitet. Fredrik Nilsson, doktorand vid Förpackningslogistik, Lunds Tekniska Högskola Christina Skjöldebrand, Adjungerad Professor vid Livsmedelsteknik, Lunds Tekniska Högskola Syfte Vårt syfte var att skapa en modell för kartläggning och värdering av interna operativa riskkällor, samt utreda vilka konsekvenser dessa riskkällor kunde få på produktens varumärke. LÄS MER