Sökning: "kundkontakter"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet kundkontakter.

  1. 1. ”Syns ni inte, finns ni inte”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Olsson; Elin Möller; [2019]
    Nyckelord :Relationsbyggande; B2B; Marknadsföring; Mikroföretag; Mediebranschen; Sociala medier; Word of mouth; Nätverkssamhälle; Kundrelationer; Varumärkesuppbyggnad;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur B2B-mikroföretag i mediebranschen ser på marknadsföring och relationsbyggande via sociala medier samt nätverkande och word of mouth. Syftet är att bidra till en ökad medvetenhet om hur de nämnda kanalerna kan användas i marknadsföringssyfte samt vilken roll nätverkande och kundrelationer har för B2B-mikroföretag. LÄS MER

  2. 2. Mer än bara kött : en studie om mervärden och kommunikation vid direktförsäljning av köttlådor

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Kristin Halvarsson; [2017]
    Nyckelord :köttlådor; mervärde; kommunikation; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka värden som producenter av köttlådor uppfattar som viktigt i sina kundkontakter. Mervärden har kategoriserats efter hur kunden uppfattar olika värden. I studien beskrivs hur kommunikationen mellan konsument och producent sker. LÄS MER

  3. 3. Användningsområden för Big data inom analytisk CRM

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Per Nilsson; [2014]
    Nyckelord :CRM; Data mining; Big data.;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) är ett ofta använt konceptför verksamheter att hantera sina kundkontakter. En viktig del av CRMär användningen av tekniska lösningar för att lagra och analysera informationom kunder, till exempel genom data mining för att upptäckamönster hos kunders beteende. LÄS MER

  4. 4. Egenföretagarens syn på sitt arbete : Fattig dräng och fri kreatör

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Jenny Pettersson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie har femfaktor-modellen använts för att fånga personlighetsdrag i fem dimensioner. Dessa dimensioner har använts som utgångspunkt för att utröna om något specifikt personlighetsdrag leder in personer i egenföretagande. LÄS MER

  5. 5. Rätten till kundkontakter -- särskilt mot bakgrund av användandet av arbetsrelaterade nätverk

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Otto Johansson Hansson; [2013-02-06]
    Nyckelord :Arbetsrätt;

    Sammanfattning : I Sverige och globalt ökar användandet av så kallade internetbaserade arbetsrelaterade nätverk. Nätverken är ett verktyg som underlättar att skapa nya och bibehålla gamla kontakter. LÄS MER