Sökning: "kvantitativ Marknadsundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kvantitativ Marknadsundersökning.
1. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER
2. Sustainable Development of Neurofeedback Device
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Mendi (Mendi, 2020) is a company founded to provide accessibility of brain enhancement training to the ordinary citizen, they reside in Stockholm, Sweden. The Mendi brain training headset has been developed to aid users using neurofeedback. LÄS MER
3. Futureshandel av rundvirke : möjligheter och hinder för en futureshandel av rundvirke
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : I jordbrukssektorn har framförallt en stark koppling till energimarknaden och klimatförändringar med risken för extrema väderförhållanden lett till en ökad prisvolatilitet. Faktorer som på sikt riskerar att öka prisvolatiliteten även i skogssektorn. LÄS MER
4. Rådgivning till distansskogsägare : en marknadsundersökning i Norrlands kustland
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : Målet med denna studie är att undersöka begreppet distansskogsägare i en nordlig kontext och hur avstånd till fastigheten, mål och kunskap påverkar skogsägarskapet samt vilka rådgivningstjänster de efterfrågar. Datain-samlingen till studien har skett med kvantitativ postenkät samt digital enkät som skickats ut till 500 distansskogsägare, boende i Norrlands kustland. LÄS MER
5. Activity Based - a way of working for an activefuture
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The real estate industry is facing a major change. The activity based working is promoted heavily by real estate companies, brokers and consultants as the future workplace. Knowledge and information is however limited. Many concepts have a tendency to get mixed up when companies on the market choose to formulate their own concepts. LÄS MER