Sökning: "management ledare"
Visar resultat 1 - 5 av 502 uppsatser innehållade orden management ledare.
1. Ålderns påverkan på ledarskapspreferenser : En granskning av sambandet mellan ålder och ledarskapspreferenser bland HR-anställda i Sverige.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Ledarskapsteori är ett viktigt ämne inom forskning, för att göra det möjligt att optimera prestation och trivsel hos medarbetare i organisationer. Det skapar även möjligheter för ledare att anpassa sig efter sina medarbetare och skapa trivsamma och produktiva arbetsplatser. LÄS MER
2. Möten, beteenden och strategier : En kvalitativ studie om kvinnligt ledarskap på mansdominerade industriföretag
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : On the Swedish labor market, there is gender segregation within various professions and a dominance of men in leadership positions. Female leadership in male-dominated industries has increased recently, which has brought challenges as these industries and work roles are traditionally associated with male norms. LÄS MER
3. Ledarutmaningar i den nya verkligheten : En empirisk undersökning om hur ledarens kommunikation påverkas av distansarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : En av konsekvenserna av pandemin är att distansarbete blivit ett vardagligt arbetssätt som efterfrågas av många. Detta har tvingat organisationer att anpassa sig till nya situationer och utmaningar gällande den interna kommunikationen. LÄS MER
4. I huvudet på en ledare : Att leda under makroekonomisk kris i börsnoterade bolag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: A changing world requires strong leadership. The pressure can increase in the event of the effects of a macroeconomic crisis in listed companies, as the demands from primarily shareholders increase. When a company is public, mandates within the leadership become even more important. LÄS MER
5. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER