Sökning: "manligt shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden manligt shopping.

  1. 1. Manligt köpbeteende : en studie om äldre mäns beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECKA KVIST; SOFIA LARSSON; [2014]
    Nyckelord :köpbeteende; män; beslutsprocess; faktorer; beslutsmönster; kläder;

    Sammanfattning : Under många år har shopping betraktats som en kvinnlig aktivitet, men allt fler män har börjat visa intresse för mode. Då målgruppen vuxit har även detaljhandeln fått expandera, och det ses som viktigt att förstå konsumenter och hur de fattar beslut. LÄS MER

  2. 2. Den förklädde konsumenten - en uppsats om manligt konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lorena Castillo Velasquez; Lisa Hedengran; [2013]
    Nyckelord :stereotyper.; maskulinitet; varumärken; beteende; butik; servicescape; nöjesshopping; konsumtion; män; Cultural Sciences; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att finna faktorer vilka uppmuntrar manlig klädkonsumtion. Vi genomförde en fallstudie där studieobjektet var shoppingintresserade män och arenan en herrklädesbutik. LÄS MER

  3. 3. Män och Köpbeteende : Exponering och utbud av herrkläder

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Benjaminsson; Camilla Linderoth; [2013]
    Nyckelord :manligt köpbeteende herrkläder;

    Sammanfattning : Det vi avsåg utreda i denna undersökning är mäns ökande intresse gällande shopping av kläder. I denna undersökning reflekteras det över att det finns en bristgällande utbud för män i lågprisbutiker.Det poängterades i undersökningen att männen fann det svårt att finna kläder utan att gå upp i prisklasserna. LÄS MER

  4. 4. Vilken enskild faktor har störst påverkan vid val av dagligvaruhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny-Ann Björn; Angelica Thörnqvist; [2012]
    Nyckelord :genus; påverkansfaktor; dagligvaruhandel; konkurrensmedelsmix; sortiment; pris; läge;

    Sammanfattning : Många dagliga köpbeslut berör saker som måste inhandlas till hemmet för vårt dagliga leverne. Matvaror, toalettpapper och övriga nödvändiga varor inhandlas ofta på samma butik om och om igen. LÄS MER

  5. 5. Berörd.. och förförd? : En studie av interpersonell beröring i butiksmiljö

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Rickard Johansson; Alexander Krnjajic; [2012]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Retail; Service Quality; Servicescape; Consumer Behavior; Interpersonal touch; Nonverbal Communication; Handshake; Oxytocin; Sinnesmarknadsföring; Detaljhandel; Servicekvalitet; Servicelandskap; Konsumentbeteende; Interpersonell beröring; Icke-verbal kommunikation; Handslag; Oxytocin;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur interpersonell beröring från en anställd, i form av ett handslag, förändrar kundens uppfattning av shoppingupplevelsen. Vidare ämnar studien att väcka intresse för ämnet likväl som att ge rekommendationer för vidare forskning av det taktila sinnets och den interpersonella beröringens betydelse i marknadsföringssammanhang. LÄS MER