Sökning: "media på verkar"

Visar resultat 16 - 20 av 351 uppsatser innehållade orden media på verkar.

  1. 16. “Steal with Pride” eller gå din egen väg : En kvalitativ intervjustudie om vad som krävs av företag för att lyckas på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Bourdieu; digitalt kapital; fält; företag; habitus; LinkedIn; social media; SNS; social nätverksanalys; IT; företag; online; sociala nätverkstjänster; ;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor's thesis is to study the strategic communication within companies in the IT industry that operate on LinkedIn. The study was conducted with a multiple qualitative interview approach, where the data consisted of four interviews with four communication professionals from different companies. LÄS MER

  2. 17. Gransågspån som odlingssubstrat för tall-, gran- och björkplantor

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Rickard Bodell; Emanuel Vestlund; [2023]
    Nyckelord :substrat; sågspån; torv; plantor;

    Sammanfattning : Torv är idag i många sammanhang klassad som ett fossilt bränsle och utdikade torvmarker släpper ut koldioxid. Även lämpligheten med att i samma utsträckning som idag fortsätta använda torv i odlingssammanhang ifrågasätts. LÄS MER

  3. 18. Influencer-marketing på sociala medier : En studie om relationen mellan företag och konsumenter genom Influencer-marketing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Björklund; Sofia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Social Media; Digital Marketing; Marketing strategy; Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Sociala medier; Digital marknadsföring; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har digitaliseringen satt fart och utvecklat medielandskapet vilket resulterat i att sociala medier blivit ett av de främsta verktygen att tillämpa vid marknadsföring. Vidare har det utvecklats diverse verktyg att tillämpa på sociala medier för att driva sin marknadsföring framåt. LÄS MER

  4. 19. Att våga dela med sig : Användning och delning av information om depression på YouTube

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Lisa Koivunen; [2023]
    Nyckelord :Information behavior; information use; information sharing; social media; YouTube; depression; Informationsbeteenden; informationsanvändning; informationsdelning; sociala medier; YouTube; depression;

    Sammanfattning : Social media is today used in Sweden by 88% of the population. On social media platforms discussions of mental health take place, which can be seen as problematic, because of the risk of misinformation being spread. On the other hand these discussions can create connection and provide strategies to individuals struggling. LÄS MER

  5. 20. Delaktighet under tvång : Hur beskriver lärare inom SiS skolverksamhet sitt arbete för att främja flickors delaktighet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jolina Gustafsson; Therese Liljequist; Henrietta Mörk; [2023]
    Nyckelord :Girl; SAMS; SiS; SiSam; Participation; The System perspective; The participation model and Three cultures of participation; Delaktighet; Delaktighetsmodellen; Flicka; SAMS; SiS; SiSAM; Systemperspektivet; Tre kulturer för delaktighet;

    Sammanfattning : Eleverna inom Statens institutionsstyrelse (SiS) befinner sig i en speciell skolkontext. Det vanligast förekommande är att elever placeras på SiS utifrån lagen om vård av unga (LVU) och placeringen sker genom tvång (Karlsson & Linde, 2021). Individens hela liv ska rymmas inom institutionen: fritid, behandling och skola (Enell et al. LÄS MER