Sökning: "multiplayer-spel"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet multiplayer-spel.

  1. 1. Du kommer aldrig spela detta igen: En undersökning om påverkan temporära upplevelser och exklusivitet har på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Julius Puke; Alyssa Danielsson; [2022]
    Nyckelord :GaaS; FOMO; Perennial games; game design; video games; GaaS; FOMO; Perennial games; speldesign; videospel;

    Sammanfattning : Användandet av temporära upplevelser och exklusivitet har sett en ökning inom moderna Games-as-a-Service spel (GaaS-spel). Några exempel på detta är battle-pass i multiplayer-spel, konserter i Fortnite och viktiga narrativa event. LÄS MER

  2. 2. Compiling SDL Multiplayer Games to WebAssembly with Emscripten for use in Web Browsers

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Oscar Falkmer; Martin Norrman; [2022]
    Nyckelord :Webassembly; WASM; Emscripten; C; web application; web server; WebSocket; SDL; SDL_Net; compiling; Webassembly; Wasm; Emscripten; C; webbaplikation; webbserver; WebSocket; SDL; SDL_Net; kompilera;

    Sammanfattning : Collecting and deploying online games made by inexperienced developers can behard. This is something KTH (Royal Institute of Technology) has a problem withpertaining to a course involving SDL and SDL_Net programming. A good solutionto this problem is to host these games on a website. LÄS MER

  3. 3. Fokuserad på utmaningen : Svårighetsgradens påverkan på olika nivåer av flow

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alfred Carlsson; Elias Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Spel; flow; svårighetsgrad; osäkerhet;

    Sammanfattning : Arbetet har som fokus att undersöka hur spelarens flow påverkas av svårighet som kommer vid presterande osäkerhet. Bakgrunden förklarar arbetets grund vilket är begreppet flow, svårighetsgrad och hur det relaterar till olika typer av osäkerhet. LÄS MER

  4. 4. Digitala fritidsaktiviteters inverkan på ungdomars litteracitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Mia Pudaric; Astrid Påhlman; [2021]
    Nyckelord :akademisk prestation; datorspel; digitala fritidsaktiviteter; fritidsaktiviteter; fritidsläsning; genrer; högkonsumtion av medier; litteracitet; läsförståelse; medieanvändande; modersmålsundervisning; multiplayer-spel; online-spel; singleplayer-spel; socioekonomisk status; språkförmåga; TV; TV-program; underhållning; vokabulär;

    Sammanfattning : Vi har i denna kunskapsöversikt sammanställt och analyserat ett tiotal vetenskapliga studier för att försöka kartlägga ett eventuellt samband mellan ungdomars litteracitet och TV-tittande samt datorspelande. Dessa aktiviteter har blivit vanligare de senaste åren medan läxläsning och läsning av skönlitteratur har blivit mer ovanligt. LÄS MER

  5. 5. Empirisk undersökning av minnesredigering på Android-spel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; Jiayi Guo; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Minnesredigering är en av de vanligaste metoderna för att modifiera det lokala minnet. Den används bland annat som hackningsmetod för spel på olika plattformar. Idag existerar det en uppsjö av Androidapplikationer som har minnesredigeringsfunktion. LÄS MER