Sökning: "municipality owned school"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden municipality owned school.
1. Finns mina betyg?
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This case study investigates the difference in availability of leaving certificates between municipally owned school and independently owned schools in Malmö municipality. It discusses how the change from analogue documents to digital documents will affect availability and for whom. LÄS MER
2. Kullen-Folkets hus
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : En välmående och stressfri miljö för utbildning. Mitt projekt tar avstamp från Vårdingeby Folkhögskola, i Järna utanför Södertälje, som gjorde ett starkt intryck på mig. Det är framförallt att det ger en möjlighet för unga människor som inte tex fått fullständiga betyg i gymnasiet att få en nystart och börja plugga vidare. LÄS MER
3. Usability of sport arenas. A multiple case study of Olympia and Helsingborg Arena.
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The aim of this thesis is to analyze the usability phenomena of sport arenas and what values it brings to different stakeholders. The thesis is a multiple case study of Olympia and Helsingborg Arena in Helsingborg city. Both arenas are built and owned by the municipality and are used for sports and entertainment purposes of various themes. LÄS MER
4. Motivationsfaktorer till val av träbyggnader : en jämförande fallstudie
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : I en tid när hållbarhetsarbete och miljöfrågor är aktuella är det även viktigt att bygga mer klimatsmart. Träbyggen anses vara mer miljövänliga eftersom de har lägre koldioxidutsläpp och primärenergianvändning än stål och betong. LÄS MER
5. Skolpengen och skollokaler - En studie om kommunernas resursfördelning till skolor, vilka skillnader det finns och förhållandet mellan lokalersättningen och det totala bidraget
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Background: The reforms of schools in the early 1990s meant decentralization of responsibility within the Swedish school system. The goal was to create freedom of choice and promote competition between public schools and at the same time make it possible for independent principals to establish new schools through a public resource allocation system funded mostly from the municipalities and the taxbase. LÄS MER