Sökning: "music industry"
Visar resultat 6 - 10 av 335 uppsatser innehållade orden music industry.
6. The Rockepreneur and the digital dilemma - A qualitative study of Swedish independent and alternative musicians and artists perceptions of entrepreneurship and the new music environment
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This qualitative study aims to investigate and capture the perceptions among Swedish independent and alternative musicians and artists regarding the digital environment in the recorded music industry and their perceptions of entrepreneurship. As a result of digitalization, the entrepreneurial discourse around musicians and the music industries has been intensified. LÄS MER
7. Krishantering inom evenemangsbranschen : En kvalitativ studie om evenemangsarrangörers krisarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur evenemangsarrangörer arbetar med krishantering och krisförberedelser. Studien grundar sig i teorier inom risk- och krishantering. Studien har använt i huvudsak två teoretiska modeller “Issue and crisis management relational model” och “strategiska krishanteringsmodellen”. LÄS MER
8. Visuella gränssnitts påverkan på upplevelse av ljud inom programvara för musikproduktion
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Despite software being commonplace in the recording industry today, preconceptions exist regarding the digital equivalents of yesteryears hardware. Whilst studies within the field of cognitive psychology shows that prejudice can influence sense-experience, or how different senses can have influence one another, most studies regarding interface design seem to focus on usability. LÄS MER
9. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaperSammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER
10. ”Resultatet är oftast väldigt glädjefyllt när man får stå på scen, men vägen dit kan vara väldigt tuff” : En kvalitativ studie om motivation och identitetsskapande inom en scenkonstnärlig yrkesgrupp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Det scenkonstnärliga arbetet ger lätt intrycket av att vara nära sammankopplat med personliga intressen och hobbys och anses därmed ofta vara ett lyxigt och tacksamt yrke. Yrket består dock av både mentalt och fysiskt påfrestande situationer som innebär mycket jämförelse med konkurrenter och kräver ett starkt självförtroende av individen för att etablera sig inom branschen. LÄS MER