Sökning: "norm-critical approach"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden norm-critical approach.
1. Innebörden av heteronormen i undervisningen inom grundsärskolan : En kvalitativ studie om innebörden av heteronormen inom undervisningen på grundsärskolan mot läroplanen ämnen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the meaning of heteronormativity within the elementary special school. With the hope to contribute to an increased understanding of teachers work against heteronormative within the primary special school. LÄS MER
2. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER
3. Sportjournalistikens beskrivningar av damidrott och damidrottare : En genusvetenskaplig undersökning om tidningsartiklar upprätthåller alternativt ifrågasätter kvinnliga könsnormer
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to examine how Swedish media describes women´s sport and female athletes. More exactly, how three Swedish newspapers describe women´s sport and female athletes through three different time periods. LÄS MER
4. Representation of Gender and Sexuality in Swedish ELT Textbooks : A Study of Language, Norms, and Stereotypes in Education
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : Issues regarding how gender and sexuality are represented within different discourses have gained increased attention in the past decades. Within the field of language, gender, and sexuality, topics such as sexist language, stereotypes and heteronormativity have been continuously problematised as means of sustaining societal norms. LÄS MER
5. Hur karaktäriseras genus i barnlitteratur? : En kvalitativ och kvantitativ genusanalytisk studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how gender is characterized in children's literature in the Swedish preschool. The research question is of great importance to investigate because the Swedish preschool operates as a social institution. LÄS MER