Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Monsterfaktor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jaqueline Ståhl; Simon Folkesson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt har riktat sig mot att klargöra gränsen mellan monster och människa. Vi har gått igenom vad för betydelse monster har kulturellt, i nutid, genom historien, varför människan skapat monster, hur monster ofta ser ut, och var vi ser monster i vardagen. LÄS MER

  2. 2. Föräldrars syn på flickor och pojkar i klänning - En intervjustudie med mammor om feminint kodade genusmarkörer på barn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Victoria Davidsson; [2020]
    Nyckelord :föräldrar; mammor; barn; genus; genusmarkörer; femininitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppdelningen i kön är en grundläggande del av vår nutid. Det är kopplat till kropp och utseende, och inte minst till barn och deras genuskodade kläder, accessoarer och frisyrer. LÄS MER

  3. 3. Influencer Marketing : En framgångsrik strategi beroende på målgruppensålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Engström; Jini Christoffersson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; social media; word of mouth; attributes !; Influencer marketing; Influencers; sociala medier; word of mouth; attribut !;

    Sammanfattning : Vi lever i ett konsumtionssamhälle där vi dagligen blir exponerade för reklam i alla dess olika former. Företag försöker ständigt komma på nya innovativa marknadsföringstekniker för att nå fram i mediabruset, där Influencer marketing identifierats som en av de mest framgångsrika marknadsföringsmetoderna i nutid. LÄS MER

  4. 4. Den postfeministiska (mar)drömmen : Framställning av genus i Tom Fords reklamkampanj 2008 utifrån postfeministiska teorier och teorier kring manlighet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nina Toiviainen; [2010]
    Nyckelord :reklam; genus; bildanalys; semiotik; modefotografi; Tom Ford;

    Sammanfattning : Syftet för denna uppsats har varit att undersöka hur den växande feministiska kritiken mot objektifierande och stereotypiska framställningar av kvinnor under 1970- och 1980-talet har påverkat framställningen av genus i modereklam i nutid. Jag har även undersökt vilken funktion de nya kvinnouttrycken har i reklam, vars målgrupp är män. LÄS MER

  5. 5. DE TRE MODEJÄTTARNA : Det gröna arbetet i modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Stina Stark; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken i samhället har under de tre senaste decennierna utgjort stort fokus i olika debatter. Idag belyses miljöfrågorna mer än någonsin och kopplas allt mer frekvent samman med vårt ohållbara konsumtionssamhälle. Forskning inom området belyser problematiken kring att vi konsumerar mer än vad vi har råd med. LÄS MER