Sökning: "portfoliometodiken"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet portfoliometodiken.
1. Portfolio ett redskap för ny kunskap
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Undersökningen växte fram i samråd med en grupp universitetslärare vid pedagogiska institutionen på Umeå Universitet som arbetade med utveckling av distanskurser. Under utvecklingen av dessa kurser genomförde lärarna bland annat ett portfolioprojekt med en grupp pedagogikstudenter. LÄS MER
2. Portfolio : En studie kring portfolio i förskolans verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : BakgrundI bakgrunden beskrivs erfarenhetsbaserad litteratur från förskolans verksamhet som bygger på erfarenheter och kunskaper om portfolion och dess användning. Inom förskolan kan portfolion vara en pärm som synliggör barnets lärande och utveckling i form av olika alster. LÄS MER
3. Arbetsterapeuters erfarenheter av Portfolio i patientarbetet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : En relativt ny metod inom sjukvården är portfolio, en metod utarbetad för skolsystemet med syfte att synliggöra elevens resurser och öka elevens delaktighet i lärandeprocessen. Studiens syfte var att undersöka arbetsterapeuters erfarenhet av att använda portfoliometodik som ett pedagogiskt verktyg i behandlingsarbetet. LÄS MER
4. Portfolio i förskolan - med perspektiv på specialpedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Abstract Marie Widerberg (2010). Portfolio i förskolan med perspektiv på specialpedagogik. (Portfolio in primary school with perspective on special education.) Sektionen för lärarutbildningen, specialpedagog utbildningen 90 hp. LÄS MER
5. How they learn is more important than what they learn
C-uppsats,Sammanfattning : MetodVi har valt att i detta arbete använda oss av så kallad kvalitativ textanalys. Den kvalitativa metoden går ut på attförsöka förstå och analysera helheter för att få en djupare kunskap än den som fås med den kvantitativaundersökningsmetoden. Vi har i undersökningen sökt argument som har relevans för vårt arbete. LÄS MER