Sökning: "rationella budskap"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rationella budskap.
1. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER
2. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER
3. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER
4. Det rationella, det trovärdiga och det ideologiska : Budskap i marknadsföring av kosttillskott i svenska tidskrifter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Nationella rekommendationer avråder från allmän användning av kosttillskott. Ändå visar försäljningsstatistik och kostundersökningar att många svenskar konsumerar kosttillskott. Vi var intresserade av att studera budskap kring kosttillskott som sänds via svenska media. LÄS MER
5. Global studentrekrytering via sociala medier : En jämförande studie av KTH och Chalmers kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Presumtiva studenter finns på sociala medier och det viktigt att högskolor/universitet använder sig av strategisk och effektiv kommunikation för att påverka utfallet av hur många och vilka studenter som söker sig till skolan. Vi tagit reda på vilka budskap som Kungliga Tekniska Högskolan och Chalmers Tekniska Högskola kommunicerar ut via deras Facebooksidor med hjälp av ett analysverktyg som är baserat på studenters rationella och emotionella aspekter när de söker utbildning utomlands. LÄS MER