Sökning: "rationella budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rationella budskap.

  1. 1. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  2. 2. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Renebo; Michelle Bergsell; Agnes Göranzon; [2017]
    Nyckelord :the AIDA model; Visual content; Rational message; Emotional message; Instagram; AIDA-modellen; Visuellt innehåll; Rationellt budskap; Emotionellt budskap;

    Sammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER

  3. 3. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mira Henningsson; Ewa Kuczynska; [2017]
    Nyckelord :Millennials; innovative marketing; non-profit; charity; aid organizations; content marketing; relationship marketing; visual marketing; targeting; interactional model; cool; creative marketing; Millennials; hjälporganisationer; marknadsföring; välgörenhet; välgörenhetsorganisationer; innehållsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; kontextmarknadsföring; innovationer; visuell marknadsföring; varumärkesassociationer; nyhetsrelevant; rationella budskap; autencitet; kändisar; engagemang; attribut; kommunikationskanaler; repititiva budskap; emojis; nyckelfaktorer;

    Sammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER

  4. 4. Det rationella,  det trovärdiga och  det ideologiska : Budskap i marknadsföring av kosttillskott i svenska tidskrifter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Linnea Apelman; Angelica Veskoukis; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nationella rekommendationer avråder från allmän användning av kosttillskott. Ändå visar försäljningsstatistik och kostundersökningar att många svenskar konsumerar kosttillskott. Vi var intresserade av att studera budskap kring kosttillskott som sänds via svenska media. LÄS MER

  5. 5. Global studentrekrytering via sociala medier : En jämförande studie av KTH och Chalmers kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Kajsa Granberg; Victor Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Study Abroad Information; Social Media; Student Recruitment; PR; Higher Education; Global Communication; Studera utomlands information; sociala medier; studentrekrytering; PR; högre utbildning; global kommunikation;

    Sammanfattning : Presumtiva studenter finns på sociala medier och det viktigt att högskolor/universitet använder sig av strategisk och effektiv kommunikation för att påverka utfallet av hur många och vilka studenter som söker sig till skolan. Vi tagit reda på vilka budskap som Kungliga Tekniska Högskolan och Chalmers Tekniska Högskola kommunicerar ut via deras Facebooksidor med hjälp av ett analysverktyg som är baserat på studenters rationella och emotionella aspekter när de söker utbildning utomlands. LÄS MER