Sökning: "retorik stereotyper"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden retorik stereotyper.
1. Den mörka sanningen eller en hoppfull förändring? : En studie över hur visuell kommunikation och visuell retorik används i kampanjer gällande våld i nära relationer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : En undersökning gällande hur kampanjer gällande våld i nära relationer kommunicerar visuellt genom retorik. Undersökningen utförs med en semiotisk bildanalys. Den kreativa lösningen blev varumärket BOYLIFE, vars mål är att arbeta förebyggande mot våld genom att arbeta mot unga killar. LÄS MER
2. Debatten om Drottningarna: drama eler dokumentär? : En doxisk analys av debatten om TV4:s Drottningarna
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Svensk fascism: Hur antisemitisk var den? : Antisemitiska stereotyper i den svensk fascistiska tidskriften Spöknippet mellan1926–1929
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I mitt uppsatsarbete har det gjorts ett hypotesprövande arbete på den svensk fascistiska kamporganisationen SFKO:s tidning och språkrör Spöknippet. I tidigare forskning har det framkommit att SFKO till en början startades utifrån italienskt-fascistiska sympatier. LÄS MER
4. Parfymreklamens essens : En uppsats om parfymreklams utformning genom historien, ur ett normkritiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay examines how gender stereotypes have been portrayed and represented in perfume advertising. With a historical overview this essay will shed light on the development of perfume advertising. LÄS MER
5. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER