Sökning: "serviceorganisation"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet serviceorganisation.

  1. 1. Changing the Status Quo of Digital Transformation : A Qualitative Case study of Digital Capabilities in a Service Organization

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Akal Yehualashet; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Tillståndskontroll av maskiners säkerhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för elektronikkonstruktion

    Författare :Torbjörn Enberg; [2020]
    Nyckelord :Machine safety; validation; documentation; Maskinsäkerhet; validering; dokumentation;

    Sammanfattning : Provning och validering av säkerhetsfunktioner sker regelmässigt när en maskin tas i drift. Provning och validering sker i mindre omfattning senare i en maskins livscykel. Dokumentationen av sådan provning är även den mindre i omfattning senare i livscykeln. LÄS MER

  3. 3. Business Model Innovation and Connectivity : A case study of how change management can facilitate business model innovation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Filip Jäderberg; Max Kottorp; [2019]
    Nyckelord :Connectivity; IoT; Internet-of-things; Business model; Business model innovation; Change requirements; Change Management; Connectivity; IoT; Internet-of-things; Sakernas internet; Affärsmodell; Innovation; Förändring; Förändringshantering; Business model innovation; Change management;

    Sammanfattning : Disruptive innovation calls for disruptive change as it poses both opportunities as well as threats to established companies. However, many companies fail to integrate new technologies and industry leaders see their position being claimed by more ambidextrous companies. LÄS MER

  4. 4. Hushålla med begränsade resurser : Serviceföretagens ekonomiska ansvar för framtiden - Strategisk styrning mot hållbarhet ur ett skandinaviskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Håkansson; Matilda Bergman; Moa Dahlbacka; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; Ekonomistyrning; Scandic; Socialt ansvar; TBL; Four levers; Måluppfyllelse;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva hur en serviceorganisation kan styra mot hållbarhet och uppnå ekonomiska fördelar. Denna studie bidrar till tidigare studier genom att undersöka det skandinaviska perspektivet och skapa förståelse för hur företag arbetar med styrning mot hållbara mål. LÄS MER

  5. 5. "Så bör vi arbeta", förändring från myndighetsorganisation till serviceorganisation med kunden i centrum : en studie inom samhällsbyggnadsenheten i Åstorps kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mathias Johansson; [2017]
    Nyckelord :managementbyråkrati; new public management; förvaltning; tjänstemannarollen; kund;

    Sammanfattning : Implementerandet av styrnings- och organisationsmodeller hämtade i det privata näringslivet ställer stora krav på den kommunala förvaltningen och dess tjänstemän. Rättssäkerhet, likabehandling och effektivitet ska kombineras med egna initiativ, personligt ansvarstagande och övergripande mål. LÄS MER