Sökning: "social proof marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden social proof marketing.

  1. 1. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  2. 2. En Andra Chans att Övertyga: Tillämpning av Cialdini’s övertalningsprinciper i marknadsföringen av second-hand tjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Cleo Jansson; Linnéa Edén; [2023]
    Nyckelord :Cialdinis principer; Theory of Planned Behaviour; Marknadsföring; Second-Hand; Sociala bevis; Reciprocitet; Knapphet; Auktoritet; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study investigated the effectiveness of advertising messages for second-hand companies, according to Cialdini's principles of persuasion. In the pre-study advertisements from the four largest Swedish second-hand companies were analyzed, showing that social proof and reciprocity were the most frequently used principles. LÄS MER

  3. 3. “Men vad fan ska vi göra? Vi vet ju inte, så därför följer vi folk för att förstå vad vi vill.”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Karin Stohr; [2022]
    Nyckelord :socialantropologi; influencers; följare; nätnografi; Instagram; parasociala relationer; sociala medier; identitetsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to give a further understanding of the phenomenon of influencers, and how the structures of social media affect young women on a daily basis. With empirical data gathered by netnographic observations and in person interviews I hope to give an understanding of the experienced emotions of interactions with social media influencers on Instagram. LÄS MER

  4. 4. Oops! I Did It Again... : Exploring consumers’ post-purchase emotions in regards to impulsive shopping and product returns online.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elin Jönsson; Rebecka Ölund; [2021]
    Nyckelord :Impulsive buying; post-purchase emotions; product returns; cognitive dissonance;

    Sammanfattning : Background: The expansion of e-commerce and online orders have led to companies creating new marketing strategies, where impulsive purchases are important in order to boost sales. However, this also has negative aspects concerning overconsumption and the environmental impact. LÄS MER

  5. 5. Staying competitive with the help of social proof - A quantitative study on the strength of different social proof tactics in an online context and the moderating effect of brand equity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Marcus Hagström; Teo Bodin; [2021]
    Nyckelord :social proof; e-commerce; popularity information; customer reviews; brand equity;

    Sammanfattning : The recent growth in global e-commerce sales caused by the Coronavirus pandemic has created cause for retail brands to re-evaluate the employed social influence tactics on their online product pages in an effort to remain competitive. Two tactics which are commonly used on these online product pages are popularity information statistics and customer reviews. LÄS MER