Sökning: "sociala medie strategier"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden sociala medie strategier.
1. “Time To BeReal!” : en kvalitativ analys av hur unga vuxna hanterar autenticitetsproblematiken på appen BeReal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Sociala medier har en autenticitetsproblematik som kan leda till konsekvenser som psykisk ohälsa. Som en reaktion mot den tillrättalagda sociala mediekulturen som präglas av förskönat och redigerat innehåll lanserades appen BeReal. LÄS MER
2. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER
3. Solidaritet, etisk press och skepsis : Vårdpersonals vaccinationsvilja under Covid-19-pandemin
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Desinformation kring vaccination kan leda till ökad misstro mot hälsomyndigheter och undergräva folkhälsoresponsen. Vaccintveksamhet bland medicinsk personal är särskilt problematiskt då de ofta ses av allmänheten som medicinskt sakkunniga, och deras inställning till vaccinet kan avsevärt bidra till allmänhetens vaccinationsvilja. LÄS MER
4. Ebba Busch har ordet på Instagram : En multimodal studie om politisk kommunikation i förändring
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : De sociala medierna och onlinekulturen har öppnat upp för en ny typ av politisk kommunikation. Det användargenererade innehållet i sociala medier har möjliggjort för politiker att få fram en mer personaliserad bild av sig själva. Utifrån det personaliserade innehållet kan politiker nu skapa en önskvärd identitet online. LÄS MER
5. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER