Sökning: "the consumer society"

Visar resultat 21 - 25 av 823 uppsatser innehållade orden the consumer society.

  1. 21. Do consumers trust it? : Exploring consumers trust in artificial intelligence personalization

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Viberg; Louise Halldén; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; personalization; Artificial Intelligence personalization; consumer trust; integrity; ethics; acceptance; marketing;

    Sammanfattning : Background: Artificial intelligence (AI) personalization approaches can increasingly be seen used in society today from businesses using it to analyze the behavior of their consumers to consumers using it to find for example jobs that match their persona. AI personalization delivers unique messages to an individual based on their previous data to improve the consumer experience. LÄS MER

  2. 22. Företagsförvärv i kris - Vad är egentligen tanken med doktrinen om räddningsförvärv?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ebba Trommler; [2023]
    Nyckelord :konkurrensrätt; företagsförvärv; förvärvsförbud; doktrinen om räddningsförvärv; undsättningskoncentration; failing firm defence; rescue merger; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The competition law has a reality to relate to in the same manner as every other branch of law. The failing firm defence is an example of how competition law has adapted to events in society. This paper analyses the rules relating to the failing firm defence by examining their function and application. LÄS MER

  3. 23. Ett inverterat nöjesfält : kunskap, upplevelse och vara genom Google Maps användarrecensioner

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Andreas Thörn; [2023]
    Nyckelord :Commodification; critical theory; Walter Benjamin; experience; erlebnis; erfahrung; Google Maps; user reviews; Zlatan Court; information science; duration; duration object; objectification; flows; rating; experience economy; Henri Bergson; Marshall McLuhan; UGC; library; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis attempts to show tangible ways in which commodification of experience expands into areas outside of direct commercial activity, in contemporary mind and society. The user reviews of Google Maps (URGM) regarding places that don't offer sales of goods and services are being studied empirically, through qualitative text analysis. LÄS MER

  4. 24. Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Christensson; Vendela Melin; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice - Investigating the Motivations and Methods of Urban Foragers Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Adam Christensson and Vendela Melin Supervisor: Annette Cerne Keywords: Dumpster diving, Social movement, Consumer resistance, Theory of planned behavior (TPB). Purpose: The study investigates dumpster diving motivations, methods, and its role as a resistance against conventional consumption patterns. LÄS MER

  5. 25. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER