Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returb

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Sammanfattning: Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). Studien ska förse fördjupad kunskap samt öka förståelsen för hur konsumenter kan uppnå fördelarmed hjälp av digitala verktyg. Metod: Författarna har tillämpat en kvalitativ forskningsmetod till den här studien. Den kvalitativa metoden har genomförts med hjälp av nio (9) djupintervjuer med respondenter som regelbundet konsumerar kläder via e-handelsplattformar. Slutsats: Denna uppsats har bekräftats av den insamlade empirin att det digitala verktyget MAR kan med stor sannolikhet minimera returbeeendet hos konsumenter. Slutsatsen för denstudien visar att konsumenter kan uppnå fördelar med hjälp av funktionen. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)