Sökning: "think-aloud"

Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade ordet think-aloud.

  1. 21. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Axel Eklund; Axel Schmid; Kajsa Gudmundson; Louise Andersson; Martin Sörme; Oscar Lundström; Victor Olofsson Bargues; [2023]
    Nyckelord :navigability; web application; e-commerce; navigerbarhet; webbapplikation; e-handel;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER

  2. 22. Användbarhet och tillgänglighet hos Nationell Patientenkäts resultatsida : Undersökning genom användbarhetstester och tillgänglighetsanalys

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Izabel Tawfik Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Användbarhet; Tillgänglighet; Användbarhetstester; WCAG 2.1; Benyons 12 designprinciper;

    Sammanfattning : I och med att digitalisering, användning av internet och e-tjänster har ökat finns ett stort behov av att se till att webbsidors information kan nå ut till och tillgodogöras av alla individer. Det finns ett antal lagar, riktlinjer och krav för att uppnå detta. LÄS MER

  3. 23. How do I play this? : A case study Looking into information overload within the grand-strategy game genre

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Nur Khamran; [2023]
    Nyckelord :Video Games; Tooltips; GSG; Grand Strategy; Tutorial;

    Sammanfattning : The goal of the project is to explore the issue of information overload in grand-strategy games, specifically focusing on Paradox games,and utilizing Victoria 3 as the primary case study. The research delves into the background and theory of grand strategy games, includingthe user experience, tooltip design, tutorials, and think-aloud interviews. LÄS MER

  4. 24. UTANFÖR BOXEN En kvalitativ studie kring mönster i mjukvarutestares resonemang vid problemlösning kopplade till bias

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Matilda Ahlberg; Emilia Moberg; [2022-09-14]
    Nyckelord :Bias; mjukvarutestning; test; heuristiker; testare; problemlösning; think-aloud;

    Sammanfattning : Vid utvecklingen av en produkt eller applikation är det viktigt att utföra tester för att upptäcka eventuella fel eller brister. För att vara en bra testare behöver man kunna tänka utanför boxen och hitta fel som utvecklare har missat. Heuristiker är genvägar hjärnan använder för att spara tid och resurser. LÄS MER

  5. 25. Ordinlärning i L2-svenska: En studie om lexical inferencing och strategianvändning av andraspråkselever på Språkintroduktion och gymnasiet

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Saadat Karimi; [2022-05-04]
    Nyckelord :lexical inferencing; andraspråksinlärning; ordinlärningsstrategier; think-aloud; framgångsrik inlärare;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöker jag inlärning av svenska som andraspråk hos två grupper av ungdomar på en gymnasieskola i Sverige. Fokus i studien riktas mot användningen av ordinlärningsstrategier vid andraspråksinlärning hos dessa informanter, dvs. LÄS MER