Sökning: "tillväxt detaljhandel"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden tillväxt detaljhandel.
1. Logistics Structures for Global Retail Expansion : A case study of a fast-growing Swedish Fashion Company with International Presence
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This qualitative research explores what logistics structures a growing retail company can employ to support its international expansion with a focus on high customer satisfaction levels. It delves into the logistics configurations for reaching efficiency in inbound logistics, especially meeting the complexities of growing volumes and extensive supplier networks. LÄS MER
2. Kapitalstruktur i svenska detaljhandelsföretag –En kvantitativ studie om variabler som förklarar kapitalstruktur
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: En central fråga för alla företag är hur verksamheten ska finansieras. Detta leder till att frågan om hur företags kapitalstruktur bör se ut ständigt är aktuell, och trots mycket tidigare forskning finns inget enigt svar kring varken vad som förklarar kapitalstrukturen eller hur det förklarar. LÄS MER
3. The Development of the Warehouse and Logistic Property Market : And the Effect of E-commerce
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Consumer shopping preferences has changed in today’s society. E-commerce is rapidlygrowing and the turnover for physical stores is effected negatively. A segment that hashad an upswing in recent years is the warehouse and logistic property market. LÄS MER
4. Ekonomistyrning och etablering inom detaljhandeln : En fallstudie på XXL sport och vildmark AB
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln kännetecknas av dynamiska och svårförutsägbara förutsättningar, vilket medför att styrning av butikers lönsamhet samt etablering av nya butiker är två vitala aspekter för detaljhandelsföretag. XXL sport och vildmark har lyckats bli störst i Norden inom branschen, sportvaruhandeln, från det att företaget startades i Norge, 2001. LÄS MER
5. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER