Sökning: "vad är tv"
Visar resultat 1 - 5 av 566 uppsatser innehållade orden vad är tv.
1. "Du, har du sett min Gucciväska?" : En kvalitativ undersökning om hur kapital, respektabilitet och humor används för att gestalta klass i tv-serien Solsidan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Populärkultur är en social arena där det sker reproduktioner av normer och strukturer i samhället. Att undersöka tv-serien Solsidan kan synliggöra hur människor relaterar till varandra och hur samhälleliga problem som berör klass framställs i serien. LÄS MER
2. April, april din dumma sill! Vi är public service och kan göra vad vi vill… : en kvalitativ textanalys av utvecklingen av aprilskämt i SVT från 1997 till 2019
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur aprilskämt i SVT har förändrats mellan 1997 och 2019 och identifiera anledningar till varför förändringar har skett. Analysen är således uppdelad i två avdelningar. LÄS MER
3. Branschen är rund, men skolan är fyrkantig : En intervjustudie om förusättningar för lärande på yrkesutbildningar med inriktning mot film, tv- och media
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien undersökte hur förutsättningar för lärande utformas inom ramen för arbetsplatsbaserat lärande inom film-/tv-mediabranschen. Dessa lärandemiljöer som undersöks från utbildningsanordnares perspektiv representerar olika typer svenska yrkesutbildningar vilka gemensamt har som mål att utbilda filmarbetare. LÄS MER
4. Personliga åsikter eller marknadsföring? : Om gränsdragningen mellan yttrandefrihet och marknadsföring i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet har inneburit en teknisk revolution, vilket har medfört att användningen av traditionell tv, radio och dagstidningar har minskat medan tiden som läggs ner på massmedier på internet har ökat. Genom denna teknikutveckling har yrket influencer vuxit fram. LÄS MER
5. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER