Sökning: "varumärke i skandal"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden varumärke i skandal.

  1. 6. Köttfärs, kyckling och en jäkla massa bonusar : en granskning av skandalutsatta företag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Emelie Alsterberg; Madelene Konrad; Ann Mårdh; [2009]
    Nyckelord :anseende; budskap; PR; skandal; kris; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att vi vill skapa oss en förståelse för hur företag ska agera vid en skandal samt hur de ska hantera PR i syfte för att återfå sin trovärdighet. Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod där vi har samlat in vårt empiriska material med hjälp av ett antal intervjuer och artiklar från Internet. LÄS MER

  2. 7. En ekonomisk skandals effekter på ett företag : En fallstudie om Skandia

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Mariah Karlsson; Joel Sjöqvist; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera företagsetikens betydelse i ett företag. Vi vill undersöka vad konsekvenserna blir av att ett företags medarbetare handlar på eget bevåg och sätter företaget i en fruktansvärd situation genom en ekonomisk skandal. LÄS MER

  3. 8. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER