Sökning: "varumärkesförändring"
Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet varumärkesförändring.
6. Byte av varumärke på grund av förvärv : en fallstudie om den interna kommunikationens roll vid varumärkesförändring
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv har idag blivit allt vanligare för att nå en globaliserad marknad. Företagsförvärv kan leda till förändringar såsom varumärkesbyte där försäljarna i serviceföretag har visat sig vara av stor betydelse för att förmedla det nya varumärket ut till slutkund. LÄS MER
7. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER