Sökning: "webshops"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet webshops.

  1. 1. Design för hållbar konsumtion : En studie om hur modeföretag kan designa sina webbutiker för att främja hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louise Lisra; Madelene Rehnvall; [2023]
    Nyckelord :UX-design; design principles; persuasive technology; e-commerce; fast fashion; fashion industry; sustainable consumption; UX-design; designprinciper; övertygande teknologi; e-handel; fast fashion; modeindustri; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln inom detaljhandeln procentuellt ökat vilket har lett till nya sätt att konsumera på. Just digitaliseringen av modehandeln har lett till uppkomsten av fast fashion, en ny affärsmodell med ohållbar miljöpåverkan som placerar modeindustrin i topp tre bland de mest förorenande industrierna i världen. LÄS MER

  2. 2. Effektivitet och användarupplevelse : En studie om skillnaden mellan mobiltelefon och dator avseende effektivitet och upplevelse på webbshoppar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christian Areschoug; Linda Nyberg Andersson; [2022]
    Nyckelord :Usability; user experience; efficiency; mobile phone; computer; webshop; Användbarhet; användarupplevelse; effektivitet; mobiltelefon; dator; webbshop;

    Sammanfattning : I den här kvantitativa studien undersöks skillnaden i effektivitet och användarupplevelse mellan mobiltelefoner och datorer. Frågan är om effektiviteten och/eller användarens upplevelse kommer att påverkas om besökaren använder en mobiltelefon eller en dator för att utföra uppgifter på en e-handelswebbplats. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingseffektivitet för Pyramid E-Line

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Andrei Moga; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Exploring the Compatibility of E-servicescape Conceptual Model and the Conceptualization of Social Factors in the Context of Taobao and TMall

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Bin Huang; [2020]
    Nyckelord :Servicescape; e-servicescape; online servicescape; aesthetic appeal AA ; layout and functionality LF ; financial security FS ; social factors SF ; trust in website TW ; purchase intentions PI ; S-O-R; Chinese online retailing; social dimension; Taobao; TMall; online customer reviews OCRs ; live-chat; live-streaming; factor analysis; exploratory factor analysis EFA .; Social Sciences;

    Sammanfattning : Prior to the accomplishment of this research, the compatibility of the classic e-servicescape conceptual model in the context Taobao and TMall in China were rarely found among existing e-servicescape literatures due to the standardization taken by both online platforms towards the establishment of individual webshops. Meanwhile, the conceptualization of social factors as social dimension of e-servicescape construct was mostly absent in the existing e-servicescape literatures. LÄS MER

  5. 5. Effektiv webbdesign i e-handeln : Design som ökar slutförandet av köp i webbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Nicklas Bodell; [2020]
    Nyckelord :Web design; e-commerce; SCA; shopping cart abandonment; design; online shopping; Webbdesign; design; e-handel; slutförande av köp; övergivna varukorgar; köpvilja; webbutik;

    Sammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat för var dag som går och med denna utveckling har e-handeln under de senaste decennierna kontinuerligt vuxit sig större.   I den växande e-handeln existerar det dock ett problem som leder till stora monetära förluster för aktörer i detaljhandeln. LÄS MER