Sökning: "Anton Aldén"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Anton Aldén.

  1. 1. En modern porträttering av en levande myt : En tematisk analys av The New York Times från 2017 till 2023 kring UFO-fenomenet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anton Aldén; Magnus Bruhn; [2024]
    Nyckelord :UFO; UAP; Flying Saucers; Myth; Journalism;

    Sammanfattning : Over the last years the UFO-phenomenon has created considerable attraction in US-media. The reasons are twofold: 1) Since the fall of 2017 there has been an increased official acknowledgement of the phenomena 2) Several spectacular revelations have been publicized, both triggering a lager media coverage. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER