Sökning: "Cloud Gaming"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden Cloud Gaming.

  1. 11. Effects of Network Degradation On Energy Consumption of Mobile Cloud Gaming

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Ashmita Thapa; [2022]
    Nyckelord :subjective test; test-beds; mobile cloud gaming; Quality of Experience QoE ; energy consumption; network degradation; Green-House Gases GHG emissions; mobile gaming vs online gaming; cellular network; packet loss; delay; jitter;

    Sammanfattning : Cloud gaming over mobile networks enables players to play high-resource consuming games on low-end devices with various intrinsic restrictions such as limited battery lifetime and computational capacity. For mobile cloud gaming(MCG), the remaining battery level on the device is one of the critical factors that affect the sensitivity of user satisfaction. LÄS MER

  2. 12. Evaluation of CockroachDB in a cloud-native environment

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Kristina Håkansson; Andreas Rosenqvist; [2021]
    Nyckelord :Cloud-native database; CockroachDB; Performance; Scalability;

    Sammanfattning : The increased demand for using large databases that scale easily and stay consistent requires service providers to find new solutions for storing data in databases. One solution that has emerged is cloud-native databases. LÄS MER

  3. 13. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonas Örnfelt; Daniel Arnesson; [2021]
    Nyckelord :Quality of Experience; QoE; Cloud Gaming; Cloud Gaming services; Mobile gaming; Upplevelsekvalitet; QoE; Molnbaserat spelande; Molnbaserade speltjänster; Mobilspel;

    Sammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER

  4. 14. Design and Evaluation of a Microservice Testing Tool for Edge Computing Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ozan Tanfener; [2020]
    Nyckelord :Edge Computing; Microservices; Service Placement; Testing; Edge Computing; Mikroservicer; Serviceplacering; Testning;

    Sammanfattning : Edge computing can provide decentralized computation and storage resources with low latency and high bandwidth. It is a promising infrastructure to host services with stringent latency requirements, for example autonomous driving, cloud gaming, and telesurgery to the customers. LÄS MER

  5. 15. Cloud Gaming: A QoE Study of Fast-paced Single-player and Multiplayer Games

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sebastian Flinck Lindström; Markus Wetterberg; [2020]
    Nyckelord :cloud computing; cloud gaming; QoE; frame age; single-player; multiplayer; gaming; fast-paced; performance;

    Sammanfattning : Cloud computing is a way to deliver high-performance services to clients who would not usually be able to handle the computations on their own. They rely on computers in the cloud performing the calculations and therefore ease the load on the client-side. LÄS MER