Sökning: "Cloud Gaming"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden Cloud Gaming.

  1. 6. The Future of Gaming? : A study on the effects of cloud gaming on traditional game purchase and engagement

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Kokkonen; Josef Holmlund; [2023]
    Nyckelord :Cloud gaming; Technology acceptance; subscription marketing; perceived value; perceived ease of use; consumer motivations; hard-core gamer; casual gamer; non-gamer;

    Sammanfattning : In recent years, there has been an increased number of people that are engaged in gaming - a phenomenon connected to constantly developing internet infrastructure and a growing middleclass. The phenomenon of Cloud gaming has received increasing attention since it was introduced some years ago; in 2022 all Cloud gaming services combined had 31,7 million paying users. LÄS MER

  2. 7. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  3. 8. Performance Analysis of a Godot Game-Agnostic Streaming Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sam Axelsson; Filip Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Streaming; Game-Agnostic; State Replication; Client Simulation; Godot Game Engine; Streaming; Spel-Agnostisk; State Replication; Client Simulation; Godot Spelmotor;

    Sammanfattning : Background. Streaming games is traditionally done with video and audio both for watching on websites like Twitch and YouTube or playing via cloud gaming services. Streaming with video and audio requires good internet speeds to be of satisfactory quality therefore compression algorithms are used. LÄS MER

  4. 9. Jämförelse av cache-tjänster: WSUS Och LanCache

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Mohammad Hamdi Shammaa; Sumaia Aldrea; [2023]
    Nyckelord :Network Cache; Cache; LanCache; Windows Server Update Services; WSUS; Event Viewer; Linux; Ubuntu; Zabbix; Grafana; Microsoft; Windows; Windows 11; Windows Update; Temporary Storage; Comparison; Network Performance; Resource Usage; Administration Time; Download Time; Network; Network technology; IT; caching; Active Directory AD ; Docker; Cloud services; Containers; Virtualization; Network monitoring; data communication; cache technology; cache service; Nätverkscache; cache; LanCache; Windows Server Update Services; WSUS; Event Viewer; Linux; Ubuntu; Zabbix; Grafana; Microsoft; Windows; Windows 11; Windows-uppdatering; tillfällig lagring; jämförelse; Loggboken; nätverksprestanda; resursanvändning; administrationstid; nedladdningstid; Nätverk; Nätverksteknik; IT; caching; Active Directory AD ; Docker; Molntjänster; Containers; Virtualisering; Nätverksövervakning; Datakommunikation; cache-teknik; cache-tjänst;

    Sammanfattning : Inom nätverkstekniken och datakommunikationen råder idag en tro på tekniken nätverkscache som kan spara data för att senare kunna hämta hem det snabbare. Tekniken har genom åren visat att den effektivt kan skicka den önskade data till sina klienter. Det finns flera cache-tjänster som använder tekniken för Windows-uppdateringar. LÄS MER

  5. 10. Real-Time Inspired Hybrid Scheduler for 5G New Radio

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Tommy Andersson; [2022]
    Nyckelord :5G NR; Network Scheduling; Real-Time Scheduling; Cloud Gaming; Quality of Experience;

    Sammanfattning : As an increasing position of the world’s communication moves towards the cloud and wireless solutions the requirement for good throughput and low delay increases. One step towards meeting higher requirements is the move from 4G Long Term Evolution (LTE) to 5G New Radio (NR). LÄS MER