Sökning: "Examensarbete skrivprocessen"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Examensarbete skrivprocessen.

  1. 6. "Man skriver liksom inte bara" ­ En kartläggning av skrivprocessen då tre barn i åldern 8-9 år med hjälp av berättarmallar får skapa en barnbok.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Veronica Oxklint; Veronika Johansson; [2008]
    Nyckelord :Skrivprocess; undervisningsförsök; samförfattande; ;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att kartlägga en skrivprocess där tre barn i åldern 8-9 år får skapa en barnbokmed hjälp av berättarmallar och en författarskola. Vi kommer att genomföra ett undervisningsförsök där demedverkande barnen får utvärdera processen och produkten. Vi vill även undersöka vad andra barn anser ombarnboken. LÄS MER

  2. 7. Ett webbaserat uppsatsverktyg med versionshantering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Johan Eklund; Eric Svärd; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ordbehandlaren är idag det verktyg som är vanligast vid författande av uppsatser och rapporter. Anledningen till ordbehandlarnas popularitet är att de ger stor kreativ frihet till anv ändarna. LÄS MER

  3. 8. Förekommer en mer språkutvecklande miljö i profilklasser? En studie av två språkutvecklande miljöer Do Profiling Classes have a more Language Developing Environment? A study of two language developing environments

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Pernilla Hansson; Anna Skoog; [2006]
    Nyckelord :språkutvecklande miljöer; profilklass;

    Sammanfattning : Sammanfattning Vårt examensarbete handlar om språkutvecklande miljöer i skolan, med definitionen att eleverna själva och tillsammans med andra får möjlighet att utveckla sitt språk, genom läs- och skrivprocessen samt samtal och lyssnande. Detta sker när eleverna får möjlighet att läsa och skriva olika typer av texter riktade till flera mottagare. LÄS MER