Sökning: "Magnus Pettersson"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden Magnus Pettersson.
16. Smärtbedömning av patienter med akut bröstsmärta
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Vikten av smärtbedömning av patienter med akut bröstsmärta. ... LÄS MER
17. Är svenska aktiepriser trögrörliga? : En studie av tidsförskjutningar i prissättningen av värdepapper i samband
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund Richard J. Rendleman, Charles P. Jones & Henry A. Latané påvisade i en studie år 1982 med hjälp av en regressionsmodell att tidsförskjutningar i prissättningen av aktier existerat på den amerikanska marknaden vid kvartalsresultat som avvek från en trend. LÄS MER
18. Problemområden inom dagens redovisning för onoterade K2- bolag
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I takt med en ökad harmonisering inom EU har IFRS införts som en enhetlig redovisningsstandard för alla noterade bolag inom unionen. Onoterade bolag tillämpar nationella regler som gäller i respektive medlemsland. LÄS MER
19. Kritiska framgångsfaktorer för ett lojalitetsprogram
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utvecklandet och införandet av lojalitetsprogram har allt sedan början på 1990-talet ökat konstant, med undantag för åren 2000-2003. Nämnda tidsperiod har inneburit en förändring av marknadsföringen, från en masskommunikation till den personliga kommunikation som sker via lojalitetsprogrammen idag. LÄS MER
20. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER