Sökning: "Magnus Pettersson"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden Magnus Pettersson.

  1. 16. Smärtbedömning av patienter med akut bröstsmärta

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Lars Henberg; Magnus Hällin; Jonas Pettersson; [2007]
    Nyckelord :Bröstsmärta; Smärtbedömning;

    Sammanfattning : Vikten av smärtbedömning av patienter med akut bröstsmärta. ... LÄS MER

  2. 17. Är svenska aktiepriser trögrörliga? : En studie av tidsförskjutningar i prissättningen av värdepapper i samband

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Ulf Pettersson; Magnus Zetterlund; [2007]
    Nyckelord :SUE; SUC; timeshift; behavioral finance; Post earnings drift anouncement; SUE; SUC; tidsförskjutningar; behavioral finance;

    Sammanfattning : Bakgrund Richard J. Rendleman, Charles P. Jones & Henry A. Latané påvisade i en studie år 1982 med hjälp av en regressionsmodell att tidsförskjutningar i prissättningen av aktier existerat på den amerikanska marknaden vid kvartalsresultat som avvek från en trend. LÄS MER

  3. 18. Problemområden inom dagens redovisning för onoterade K2- bolag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Wiman; Magnus Pettersson; Marcus Palmqvist; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I takt med en ökad harmonisering inom EU har IFRS införts som en enhetlig redovisningsstandard för alla noterade bolag inom unionen. Onoterade bolag tillämpar nationella regler som gäller i respektive medlemsland. LÄS MER

  4. 19. Kritiska framgångsfaktorer för ett lojalitetsprogram

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Pettersson; Marcus Palmqvist; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utvecklandet och införandet av lojalitetsprogram har allt sedan början på 1990-talet ökat konstant, med undantag för åren 2000-2003. Nämnda tidsperiod har inneburit en förändring av marknadsföringen, från en masskommunikation till den personliga kommunikation som sker via lojalitetsprogrammen idag. LÄS MER

  5. 20. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Levander; Magnus Tonell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER