Sökning: "Mirenette Sandvik"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Mirenette Sandvik.

  1. 1. Sinnesmarknadsföring : Vilken sinnespåverkan uppmärksammar och värdesätter kunden mest för att de skall uppmuntras till köp?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mirenette Sandvik; Angelica Svensson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gör butikerna allt för att konkurrera på marknaden, och på senare tid tycks en trend som kallas sinnesmarknadsföring ha attraherat många företag, men fortfarande långt ifrån alla. Tankesättet är fortfarande nytt och innebär att man genom olika metoder försöker påverka kundernas fem sinnen; hörseln, synen, luktsinnet, smaksinnet och känselsinnet, på ett sätt som gör att de omedvetet känner ökad köplust och på så vis konsumerar mera i butiken de befinner sig i. LÄS MER