Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Outsourcing av marknadsföringsfunktionen : en fallstudie om varför tjänsteföretag outsourcar och hur det påverkar verksamheten

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Tea Grbic; Sofia Helling; [2013]
    Nyckelord :Outsourcing; The Resource Based View; Specialistkompetens; Outsourcing; Marketing function; The Resource Based View; Core Competence; External Competence; Transaction Cost Theory; Marknadsföringsfunktion; Kärnkompetens; Transaktionskostnadsteorin;

    Sammanfattning : En ökad tillväxt inom tjänstesektorn och företagens strävan efter att bli mer konkurrenskraftiga har bidragit till högre användning av ett betydelsefullt verktyg i affärsvärlden: outsourcing. Outsourcing gör det möjligt för företag att köpa in tjänster som saknas internt. LÄS MER