Sökning: "activity-tracker"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet activity-tracker.

  1. 1. Se om din hund har varit en Good Boy med hjälp av glanceable feedback : En designforskning för att implementera glanceable feedback I aktivitetsenheter för hundar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för design; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Sandra Klaar; Malin Klasson; [2021]
    Nyckelord :ACI; dog-activity-tracker; activity-tracker; wearable; user-experience; smartwatch; glances; glancable feedback;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka hur glanceable feedback kan implementeras i aktivitetsenheter för hundar för att skapa en bättre användarupplevelse och minska den teknologiska störningen i kommunikationen mellan människa och hund. Tidigare studier visar att utvecklingen hos aktivitetsenheter för hundar är långt ifrån lika framgångsrik jämfört med den för aktivitetsenheter för människor (Ramokapane, van der Linden & Zamansky, 2019; Väätäjä et al. LÄS MER

  2. 2. Application Design for the Quantified Pet Domain from a User Centered Design Perspective

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Sophie de Haan; [2018]
    Nyckelord :Quantified Pet; Personal Informatics; human-pet relationship; user centered design; persona design; heuristic evaluation; application design.;

    Sammanfattning : Quantifying personal information is a rapidly emerging lifestyle that has now extended to tracking non-personal information as well. The Quantified Pet (QP) domain enablespet owners to gain insights in their pet’s behavior and wellbeing. This study investigates how to design a QP application using the User Centered Design Method. LÄS MER

  3. 3. PAWMOJI: Emotionally Expressive Avatar for the Quantified Pet Users

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mehmet Faik Marasligil; [2018]
    Nyckelord :Avatar Interfaces; Quantified Pet; Activity Tracker; Human- Pet-Computer Interaction;

    Sammanfattning : The primary aim of this study is to investigate the impact of an avatar to dog’s daily pet care for the quantified pet users. Furthermore, it explores the design challenges of creating a dog-like avatar for Human-Pet-Computer Interaction. LÄS MER

  4. 4. Personlig integritet i aktivitetsmätare

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Mimmi Castmo; [2017]
    Nyckelord :privacy; fitnesstrackers; aktivitetsmätare; personlig intgritet; wearables; Internet of Things;

    Sammanfattning : Studien undersöker och sammanfattar vad det finns för risker i samband med användandet av aktivitetsmätare, så som aktivitetsarmband och smartwatches.Det finns många studier som visar på hur enkelt det är att komma åt den personliga data i flertalet olika aktivitetsarmband, av flera olika tillverkare. LÄS MER

  5. 5. The Effect of a Dynamic LED Light Intervention on Sleep Quality of Adolescent Students

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Stina Andersson Eriksson; Karin Wingren; [2016]
    Nyckelord :Sleep quality; Adolescence; Light measurements; Activity tracker; Circadian rhythm; School environment; Keywords: Dynamic LED light; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Objective: Previous studies have revealed positive effects on subjective alertness, performance and general sleep patterns, with exposure to light conditions adapted to time of day according to the circadian system. This study aimed to investigate the impact of a dynamic LED light intervention on sleep quality of adolescent students. LÄS MER