Sökning: "attityder till ica"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden attityder till ica.

  1. 11. Scanna rätt - det tjänar ni på!

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Dahlberg; Elisabeth Falcini; [2007-01-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Detaljhandelns betydelse för samhällsekonomin är omfattande. Ungefär hälften av Sveriges BNP går till privat konsumtion och under år 2005 handlade svenskarna varor för 1284 miljarder kronor, varav en tredjedel gick till detaljhandeln. LÄS MER

  2. 12. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Prejer; [2006]
    Nyckelord :fisk; färskvaror; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. LÄS MER

  3. 13. Kundtidningar och dess läsare : En kartläggning

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tomas Otterbeck; Stefan Von Ajkay; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste tio åren har kundtidningsbranschen haft en stark tillväxt och marknaden består idag av 10 till 15 stora kundtidningsproducenter som tillsammans omsätter ungefär 400-500 miljoner kronor med marginaler som ligger runt 10-15 procent (Resumé 2005). De tre största kundtidningarna (Buffé från ICA Handlarnas AB, Mersmak från Coop och Åhléns Klubben från Åhléns) har idag upplagor på ungefär 4 500 000 exemplar per år (Resumé 2003). LÄS MER