Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Andrea Biro; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :choice restrictions; environment; food retailer strategies; freedom of choice; health; paternalism; perceptions;

    Sammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsfulla inköp och identitet : en fallstudie om CSR-arbetet på ICA Kvantum Gottsunda

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oskar Eriksson; Andreas Hedlund; [2015]
    Nyckelord :CSR; inköp; företagsidentitet; företagsimage;

    Sammanfattning : Initiativ inom Corporate Social Responsibility (CSR) har varit ett debatterat ämne inom den företagsekonomiska forskningen under senare decennier. Hittills har ingen allmänt accepterad definition etablerats om vad CSR är och hur det kan tillämpas i strategisk mening inom organisationer och företag. LÄS MER

  3. 3. Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Mattisson; Olivia Jörgensen; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; hälsorelaterade produkter; varumärke; kunders attityd; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter. Författare: Olivia Jörgensen och Gabriella Mattisson Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2015 Handledare: Elin Bommenel Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER

  4. 4. Varför konsumerar vi probiotika? : En enkätundersökning om motiv till konsumtion samt vad konsumenter anser om probiotiska produkters pris.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Sofia Johansson; Camilla Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Enkätundersökning; motiv till konsumtion av probiotiska produkter;

    Sammanfattning : Bakgrund Probiotika definieras som levande mikroorganismer som när de intas i tillräckliga mängder ger hälsosamma fördelar. Livsmedel med probiotika får bära ett produktspecifikt hälsopåstående, om produkten har visat sig ha en signifikant effekt jämfört med traditionella livsmedel. LÄS MER

  5. 5. Finns den medvetna konsumenten? : en studie om konsumenters köpbeteende gentemot märkta produkter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linda Davidsson; Tatjana Navolockaja; [2011]
    Nyckelord :CSR; KRAV; consumer behavior; social responsibility; consumers; CSR; KRAV; köpbeteende; hållbar utveckling; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: På senaste tiden har betydelsen av företags ansvar för sociala frågor och miljöfrågor, med andra ord arbete med CSR-frågor, ökat drastiskt. Konsumenter är en av intressentgrupperna som sätter press på företag att tillverka produkter på ett ansvarsfullt sätt. LÄS MER