Sökning: "attityder till ica"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden attityder till ica.
6. Kundkort - hur påverkar de oss? : En på-stan-undersökning
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Olika faktorer skiljer individens köpbeteende och dess val av produkter. Antalet företag som erbjuder lojalitetsprogram i form av kundkort är många och kundkortets funktioner utvecklas ständigt. Tidigare forskning har visat både positiva och negativa resultat/attityder gentemot kundkort. LÄS MER
7. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER
8. Kundinvolvering : - en studie av Luftfartsverkets potentiella kunder
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : I och med den lagförändring som trädde i kraft den 1 januari 2004, då räddningstjänstlagen ersattes av lagen om skydd mot olyckor, lades större vikt på den enskildes ansvar. Ägare eller nyttjanderättshavare av byggnader och anläggningar ska själva ansvara för säkerheten, vilket innebär ett större behov av kunskap inom området. LÄS MER
9. Lokalproducerade livsmedel : Faktorer bakom konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning En av vårt årtiondes viktigaste frågor är människans påverkan på miljön och det alltmer växande klimathotet för samhället. Då utsläpp av synbara halter och energiförbrukning är en av de främsta miljöpåverkande orsakerna bedrivs det idag en omfattande diskussion kring problemområdet. LÄS MER
10. Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. LÄS MER