Sökning: "kommunikationskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 379 uppsatser innehållade ordet kommunikationskanaler.

  1. 1. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Kommunicera smartare genom att kommunicera mindre

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Josefin Boström; Metanat Mansouri; Ebba Rantzén; [2020]
    Nyckelord :datormedierad kommunikation; kommunikation; intern kommunikation; kommunikationskanaler; kommunikationstekniker; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det finns olika sätt att kommunicera på och beroende på vem man frågar så kan valet av teknik variera. En stor del av vår kommunikation sker fysiskt, men allt fler företag har under de senaste decennierna börjat använda sig av datormedierade kommunikationstekniker. LÄS MER

  3. 3. Konsten att kommunicera hållbarhet inom en organisation : Hur kommuniceras arbetet med CSR internt inom ett företag i snabbmatsbranschen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Edqvist; Kajsa Ehn; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; hållbarhet; CSR; kommunikation;

    Sammanfattning : Hållbarhet har blivit en allt viktigare faktor för företag att ta hänsyn till i dagens samhälle. Företag har en press på sig från externa intressenter att arbeta med hållbarhet. Corporate social responsibility (CSR) är ett sätt för företag att jobba med hållbarhet. CSR innebär att ett företag tar ansvar utöver sin egna verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Hur intern kommunikation skapar en lyckad organisationsförändring

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Lindström; Josefin Fagerlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I och med ständigt föränderliga omvärldsförhållanden till följd av globalisering och teknologisk utveckling, måste organisationer allt oftare anpassa verksamheten efter skiftningar i omgivningen. En typ av verksamheter som är exponerad för hård konkurrens och en ständig föränderlig marknad är dagligvaruhandeln. LÄS MER

  5. 5. Den nya (mode)trenden - Digitally Native Vertical Brand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Berghem; Annie Dahlemar; Sarah Grenestedt; Frida Linnéa Ullberg; [2020]
    Nyckelord :Digitally native vertical brand DNVB ; digitalisering; kanalstruktur; hybridstrategi; distribution; kommunikation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka om det finns ett samspel mellan omgivning, konkurrensstrategi och kanalstrukturer hos DNVBs inom modebranschen. Dessutom undersöks vilken av faktorerna omgivning och konkurrensstrategi som har störst inverkan på valet av kanaler. LÄS MER