Sökning: "Konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 527 uppsatser innehållade ordet Konsumentbeteende.

  1. 1. Köper flygresenärer biljetter trots konkursrisk? En kvantitativ studie om konsumenters syn på konkursrisk i flygbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elof Hallin; Richard Petersen; [2020-05-05]
    Nyckelord :Risk; Flygbolag; Konkurs; Konsumentbeteende; Förutbetalda intäkter; Förbokade flygresor; Altman Z-värde; Volatilitet; Finansiell stress;

    Sammanfattning : This report aims to analyse if there is a connection between the risk of bankruptcy of anairline company and the amount of prebooked tickets made by the customers. In the airlineindustry, booking and paying is made at the same time. LÄS MER

  2. 2. Ljudet av hållbarhet: En undersökning om Sonic Branding i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Carlsson Ruiter; Felizia Hilldén; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar marknadsföring; Sonic branding; Konsumentbeteende; Ljud; Musik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Svenska resenärers inställning till styrmedel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hedbäck; Mikaela Ödman; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbart resande; Flygresor; Konsumentbeteende; SHIFT-modellen; Styrmedel; Rättvisa; Acceptans; Grön skatteväxlning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. What are the Justifications Provided by the Consumers who Don’t Look Back in Anger? : Insights from the Swedish money laundering scandal.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jakob Ekstener; Eric Sveningsson; [2020]
    Nyckelord :Brand Transgressions; Swedbank; Money Laundering; Consumer Behavior; Consumer Justifications; Varumärkesöverträdelse; Swedbank; Penningtvätt; Konsumentbeteende; Konsumenträttfärdigande;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to use a real-world brand transgression example to extend the research and increase the knowledge around why people continue to consume brands they know have been involved in unethical organizational behavior. The research was of qualitative nature, and made use of semi-structured, in-depth interviews. LÄS MER

  5. 5. Konsten att bära grönt : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende inom hållbart mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Ederlöv; Julia Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbart mode; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I Sverige konsumerar och lever vi som att vi har fyra jordklot till vårt förfogande. Hållbarhet är ett ämne vars relevans aldrig varit större än vad det är idag, där tyvärr alltför många tenderar att utesluta detta hållbarhetstänk. LÄS MER