Sökning: "Ethical scandals"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Ethical scandals.
1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER
2. To Forgive But Never Forget : A qualitative study of why customers choose to return to companies within the fast fashion industry they have previously boycotted due to a scandal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : With the growing role of social media in society today, a more accessible dissemination of information between customers through eWOM is also growing. Especially the negative eWOM can have a huge impact on customers and get devastating results. LÄS MER
3. Redovisningsetik : En studie som undersöker hur företagsskandaler framställsi media
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Media is something the public comes in contact with on a daily basis. Through numerous platforms, their overall goal is to spread information, messages, and pique interest. The power that the media has also means that they have a great influence on the public's perceptions and opinions about what is right and wrong. LÄS MER
4. Does reaching resonance give brands a free card? : A study of the strength in the consumer-brand relationship when the brand has reached the stage of brand resonance.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Increased consumer awareness together with the importance of sustainable consumption is currently a highly debated topic. Frequently, the media reports scandals from strong international brands, revealing information regarding deficiencies linked to the brands social sustainability efforts. LÄS MER
5. Förväntningsgapet inom revision : Ur ett yrkesetiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Begreppet förväntningsgap kan beskrivas såsom skillnaden mellan vad revisorer förväntas leverera och vad revisorer i praktiken levererar. Förväntningsgapet ses som ett problem för revisorer eftersom ju större förväntningsgapet är, desto lägre tillförlitlighet, vinstmöjlighet och anseende tillskrivs revisorers arbete. LÄS MER