Sökning: "eWOM"

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade ordet eWOM.

  1. 1. A Good Name Is Better Than Riches - A Single Case Study of Essity

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elma Hodzic; Linnéa Egertz; [2021-07-06]
    Nyckelord :Social Media; Brand Awareness; Corporate Brand; B2B Brand; Influencing Factors;

    Sammanfattning : This qualitative single case study aims to examine the concept of brand awareness on socialmedia for a corporate brand. To achieve this, the research was conducted in collaborationwith the global hygiene and health company Essity, mainly targeting B2B customers. LÄS MER

  2. 2. The effects of eWOM on companies : A qualitative study about how companies get affected by the eWOW spread by consumers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maya Hulinder; Diana Sahyzadeh; [2021]
    Nyckelord :electronic word-of-mouth eWOM ; Social networks sites SNS ; Valence; Online reviews; impact; and consequences of eWOM;

    Sammanfattning : Abstract The rapid technological developments have changed how companies market themselves and how consumers search for information. Furthermore, the internet provides companies with a variety of channels to share information and products. LÄS MER

  3. 3. New Product Introductions, what gets people talking? : Quantitative study on e-Word-of-Mouth & Customer Engagement

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Rafael Czeszejko; Sophia Zhang Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer Engagement; New Product Introduction; Sentiment analysis; Word-of-Mouth; WOM; eWOM; User Generated Content; UGC; Twitter; Sentiment analysis; Social Media; Innovativeness level; Quantitative; Brand Benefits; Big Data;

    Sammanfattning : The interest of researchers and practitioners in e-Word-of-Mouth has accelerated with the rise of social media platforms. In the last decade it became more apparent that customers are not merely recipients of product and brand information, but also active participants in shaping product and brand perceptions. LÄS MER

  4. 4. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; Björn Friberg; [2021]
    Nyckelord :Image; cognitive image; affective image; WOM eWOM; Staycation; Travel motives; Image; Kognitiv image; Affektiv image; WOM eWOM; Staycation; Resemotiv;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring via mukbang video : En kvalitativ studie av kvinnors uppfattning på mukbang video

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ylva Andersson; Nina Thi Vo; [2021]
    Nyckelord :Mukbang; Mukbang Influencer; ASMR; eWOM; WOM; Sensory Marketing.;

    Sammanfattning : Background: After the boom of mukbang videos in South Korea and its popularity spread tothe rest of the world, companies have started to use mukbang influencers tobuild a strong brand identity and to create a topic for debate.Purpose: The purpose of this study is to examine womens’ outlook on mukbang videosand marketing in mukbang videos. LÄS MER