Sökning: "en spelare"

Visar resultat 1 - 5 av 826 uppsatser innehållade orden en spelare.

  1. 1. Undersökning av bollkänsla hos innebandyspelare i Svenska Superligan kontra utvecklingslag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Christopher Nilsson; Finn Aldén-Joyce; Danny Estrella-Näslund; [2020-02-13]
    Nyckelord :Bollkänsla; Bollsport; Talang; Koordination; Träningsmängd;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats 15 hpProgram Sports Coaching & Hälsopromotion IdrottVt 2019Handledare: Christina BergExaminator: Claes Annerstedt.... LÄS MER

  2. 2. Förebådan i spel : För mer än bara narrativet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edwin Granström; [2020]
    Nyckelord :mekanisk förebådan; förebådan; spelvana; upplevelse; förståelse;

    Sammanfattning : Khalifa, Silva och Togelius (2019) beskriver ett antal vanliga koncept som tillämpas i speldesign, ett av dessa är mekanisk förebådan. Konceptet innebär att en spelare först introduceras till ett problem eller hinder som de senare i spelet kan lösa genom ett nytt föremål eller ny förmåga. LÄS MER

  3. 3. Audionarratologi Inom Spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Lukas Normell; Marcus Larsson; [2020]
    Nyckelord :Audionarrotology; Text-based video game; Sound effects; Sound design; Voice-over design; Narrative; Twine; Audionarratologi; Textbaserat spel; Ljudeffekter; Ljuddesign; Voice-over design; Narrativ; Twine.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir underhållningen mer digital, det blir allt mer vanligt att lyssna på en ljudbok istället för att läsa själv. Eftersom spelindustrin är en av de populäraste formerna av underhållning idag ville vi undersöka hur man kan använda sig av audionarrotologi inom spel. LÄS MER

  4. 4. Vägleda spelare med användning av färg : Effekten färgerna grön och röd har på navigation och vägval i virtuella miljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Almqvist; [2020]
    Nyckelord :Färg; vägledning; omedvetenhet; datorspel; 3D-grafik;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker om färg kan utnyttjas till att omedvetet vägleda spelare i virtuella miljöer, denna studie gör det genom att försöka besvara på frågan: Hur påverkar färgerna röd samt grön hur individer navigerar ett datorspel? Detta är baserat på tidigare forskning som visar att den röda färgen har en omedveten inverkan på individer i diverse sammanhang. För att undersöka detta skapades en artefakt som bestod av ett litet spel där deltagarna gick igenom ett vardagligt rum med två utgångar på slutändan och med flera föremål med färgen röd längsmed ena sidan av rummet och färgen grön längsmed den motsatta för att se om det hade en inverkan på deras vägval samt agerande. LÄS MER

  5. 5. Torpedhockey, äta orm och samhällsprojekt. : En fallstudie om utvecklingen av Djurgården Hockeys varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Törnblom; [2020]
    Nyckelord :Brands; brand identity; financial stability; community work; Varumärken; varumärkesidentitet; ekonomisk stabilitet; samhällsprojekt;

    Sammanfattning : Det är år 2020 få klubbar i svensk elitishockey som är ekonomiskt hållbara och i lägre divisioner når inte klubbarna sportslig framgång utan stora ekonomiska risker. Djurgårdens IF har vunnit flest svenska mästerskap i ishockey för herrar i Sverige och har en verksamhet med en stabil ekonomi samtidigt som klubben år 2020 är i toppskiktet i landets högsta divisioner för herrar, damer och juniorer i ishockey. LÄS MER